26 August 2022

Salam Jumaat - Menu Kami Hari Ini @ 26/08/2022

 Salam Jumaat.... Hari jumaat terakhir dalam bulan Ogos ni....minggu depan jumaat dah bulan Sept kan... hari ni seawal jam 4.00 pagi aku dah bangun... Mood rajin hari ni... Hari ni kan Fatahul nak balik KL...... Aku pun masak la pelbagai juadah untuk kami sekeluarga....
Pagi ni aku buat ondeh ondeh, cek mek molek ngn ayam masak merah...
Semua bahan aku siapkan pagi tadi.. Sepatut nya bahan tu dari semalam lagi kena siap kan... Macam potong gula melaka tu, rebus ubi keledek tepung kan bulatkan siap siap hari ni tinggal nak buh gula je lagi... bila dah semuanya pagi ni nak buat gini la jadi nya....agak kelangkabut la juga....
Tapi siap juga la sebelum Alif ke sekolah..Macam biasa hari ni aku pergi kerja naik kereta jadi jam 7.15 aku dah keluar rumah...aku ingat kan awal...rupa nya ada orang awal lagi maka nya jem la jalan nak menuju ke Kuchai Lama tu.....

Yang ni menu sarapan Alif.
Nasi goreng tu malam tadi aku panas kan
Nugget tu nugget semalam Nadia tak habis ku panas kan guna AF
Sebekas dadih dan semug milo kosong

Yang ni bekal aku...
Makan dalam kereta je...

Yang ni bekal Alif.
Saja ku lebihkan...Nanti boleh kongsi makan denga kawan kawan
Dadih aku bagi bekas yang besar....


Yang ni bekal aku makan tengahari
Nasi putih 3 sudu, Ayam masak kicap, timun jepun
Sebekas dadih


Yang ni untuk yang kat rumah...
Bekas biru tu aku dah asing kan siap siap untuk Fatahul.
Semalam Fatahul dah pesan nak bahagian peha atau thight...
Jadi ku simpan kan 2 keping peha...
Nak ayam masak kicap ye mama....Erm.... ye la...
Dalam mangkuk kaca tu untuk mereka yang ada kat rumah la.
Malam ni tak nak masak...
Nadia kata kita makan kat Medan Selera C15 Danok..
Ok la lepas Nadia habis tusyen kul 9 kita pergi...
So tunggu la apa la menu yang kami nak makan nanti....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...