07 August 2022

JJCM RnR Rawang @ 05/08/2022

Hari jumaat balik je dari kerja aku mengajak hb balik ke kampung. Dah la petang tu hujan terus tapi tak la berapa lebat gerimis je. Bila dari rumah ku nak keluar ke Tol Jalan Duta punya la jem rasa nya dalam sejam juga la. Sempat aku terlelap masih tak melepasi lagi tol. Akhirnya jam 7.00 malam kami melepasi nya jalan lancar cuma tak boleh nak laju. Aku bagitau hb lapar la pulak sejuk sejuk ni kan. Apa kita kita berhenti dulu di RnR Rawang. Sebelum tu aku ajak hb makan malam di Tanjung Malim je. Tapi lambat la lagi nak sampai kan.  
Kami pun ke gerai yang ada di situ. Kami memilih untuk makan hot plate je, nak panaskan badan makan masakan panas...

Hot plate dried chikcken untuk hb RM9.90

Hot plate chicken black paper untuk aku RM9.90


Hot plate Yee Mee untuk Alif RM7.90

Usai makan di situ, kami ke My News nak mencari onogiri. Kat situ ada je vending mesin Family Mart ada juga onigiri tapi beli di My News aje la kata ku pada Alif..

Sedap sangat Spicy beef onigiri ni RM4.50 untuk aku dan Alif


Selain tu aku juga membeli white coffee di vending mesin ni.
Ada air sejuk dan panas. Aku memilih yang panas. Harga cuma RM2.
Selepas makan dan minum perjalanan diteruskan ke kampung.

Perjalanan diteruskan hb yang memandu. Bila keluar susur tol Slim River, aku mengambil alih pemanduan sehingga ke Langkap. Hujan sepanjang jalan menjadikan penglihatan tak berapa jelas. Kadang kadang ada line jalan yang dah hilang, susah nya pemanduan.

Bila tiba di Langkap kami singgah di kedai tomyam yang selalu kami makan dulu. Dulu selalu pergi sekarang tak lagi kerana bila kami balik kedai masih belum di buka. Sampai Langkap dalam jam 10.30 malam. Aku memesan tomyam campur dan juga kopi O. Alif minum air milo suam dan hb pula teh tarik suam. Bila lihat aku makan Alif pun teringin. Ku orderkan nasi bujang untuk Alif boleh la kuah kan kuah tomyam aku tu. Berselera kami makan...

Tomyam campur dan kopi O.

Perjalanan diteruskan. Sampai di kampung dalam jam 12.00 malam. Fatahul dah pun sampai ke kampung. Bila aku sampai je Fatahul tanya mama ada beli makan tak... orang lapar... Alahai mana mama beli apa kenapa tak cakap nak makan. Dah la tidur je la...
Abg aku tak sampai lagi. Kata nya dalam kul 2.00 pagi mereka sampai... Aku dah pun lena di ulit mimpi.......Esok pagi kami dah janji nak sarapan di luar......Di mana tu... Jom ke halaman sebelah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...