30 August 2022

Maggi Kari Dinner @ 28/08/2022

 Hari ahad yang lepas... lepas balik dari Banting, hujan je...bila hujan perut mula la lapar kan....
Untuk mereka dah makan spaghetti yang siang tadi punya...Nadia ada juga masakan maggi kari ni untuk mereka... Untuk mama....takpe nanti mama masak sendiri... 
Selesai melipat baju yang bertimbun tu.... Aku pun mula la projek masak maggi kari ni... 
Nak ikut kan dah lama aku tak makan maggi kari ni...Malam ni aku rasa nak makan la mungkin sejuk sejuk hujan ni kan.... 


Selalunya maggi kari aku memang meriah segala macam benda yang ada dalam peti ais aku buh...
Untuk mereka cukup sekadar pecah kan telur je....

RESEPI MAGGI KARI 

Sebungkus maggi kari
5 biji fish ball
1/2 batang karot
1/2 biji tomato
2 batang crab stick
1 biji telur
Sedikit daun ketumbar
Bawang goreng

~ Didih kan air.
Masukan karot fish ball
Lepas tu masuk kan maggi
Bila dah maggi dah lembut, pecah kan telur, masukan juga perencah maggi
Masukan crab stick dan juga tomato
Siap masak hiaskan dengan bawang goreng dah juga daun ketumbar

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...