07 August 2022

Sarapan Pagi Sabtu Di Parit @ 06/08/2022

Sarapan pagi kami di Parit. Dulu kami selalu makan di sini. Kalau lambat datang habis dah ni. Kami sampai dalam jam 9.00 roti canai dah pun habis. Aku, hb dan abg aku memesan mee goreng campur kuah rojak. Kak ipar makan rojak. Untuk mak aku beli kan juga mee kuah rojak macam ni. Untuk anak anak aku belikan nasi lemak bungkus di seberang jalan. 

Nak ikutkan kedai ni punya la lama dari aku kecil sekolah rendah lagi. Lebih 40 tahun dah kedai ni. Aku ingat lagi anak anak kedai ni masih keci sekarang semua dah dewasa. Rasanya kedai ni dari arwah bapa mereka lagi lepas tu anak nya ambil alih.
Masa kami kecil dahulu abah selalu bawa kami makan di sini. Disini murah. Mee longgong tu cuma RM0.30 je sepinggan. Kalau rojak RM1. Sekarang mee longgong ni berharga RM3 dan rojak RM5. Punya la lama kedai ni bertahan. Bab rasanya mula memang tak pernah berubah dari dulu sehingga kini. Orang kata kedai lagend la ni kan... Walaupun banyak kedai yang ada di Parit, tapi kami tetap memilih untuk makan di sini... 

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...