18 August 2022

Jom Lunch ~ Menu Diet Hari Ni

 Jom kembali kelandasan.... Setelah sekian lama hanyut terkapai kapai...aku cuba kembali ke pangkal jalan... Kena kuat kan semangat ni.... Kena beli stok telur lebih kat rumah... dan juga buah buahan serta sayur sayuran.....
Kadang tengok orang berdiet macam best je kenapa la aku tak sekuat dulu. Kalau dulu dalam tahun 2017 macam tu aku buat dalam masa 3 bulan memang boleh kurus penurunan berat dalam 13 kg juga la... La ni hampeh dah....
Zumba kemain 2x seminggu tapi makan tak nak istiqamah....
Camne tu.. 
Ok kita mula kan slow slow dulu.....jangan terus tarik nikmat makan tu.....
Slowly but surely...gitu...


Menu untuk tengahari ni...
Telur rebus 2 biji dan tumis sayur kobis...buh garam ngn bawang je ye...
Buah lai tu aku nak makan petang nanti...
air tu lak nescafe 3-1 aku tambah milo 1 sudu... haaaaa yang ni tak boleh sebenarnya...
3-1 ni selalunya kandungan gula amat la tinggi....
Kita slow slow stop ye.....

Untuk sarapan pagi aku ambik 2 biji telur mata goreng bersama essenso coffe campur 1 sudu kfc gula...
Aku bukan buat diet EC atau pun atkins...aku buat diet low keto je...
Cuma aku tak mo makan nasi...tapi sesekali kot nak makan...makan je la portion sesenduk je ye atau 3 sudu nasi tu.... 
Cukup ke 3 sudu...cukup la korang suap la kecik kecik buh lauk ngn sayo banyak banyak... sambil tu perasan kan la yang korang makan dengan nikmat nya...
Gitu la cerita nya....

Kalau nak tengok bermacam macam menu aku boleh tengok DISINI

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...