Thursday, August 27, 2009

TRAGIDIS 6 RAMADHAN 1430H

Kejadian berlaku semasa awal pg Ramadhan yg ke 6 (Khamis).

Pada hari Selasa gas sudah kehabisan sewaktu mula2 aku nk msk utk juadah berbuka.

Aku terpaksa la membeli juadah berbuka di pasar Ramadhan. Bila mlm nye pula suami balik dr kerja telah membeli gas tetapi gas sudah kehabisan stock. Jadi hari rabu aku pun menbeli gas kt kedai tu lg. Lepas je berbuka, bdk tu pun dtg htr gas yg baru. Masa dia tlg psgkn gas tu ade bunyi berdeser...aku pun x yakin membetulkan kedudukan kepala gas tu semula. Pada hari khamis seperti biasa aku bangun pukul 4.00am utk msk sahur. Mula2 aku msk air, lepas tu aku mula utk mengupas kulit bwg...dgn tidak semena-mena tiba-tiba api menyembur keluar dari bawah kabinet dapur. Terperanjatnye hanya ALLAH je yg tahu...Dalam ketakutan aku berlari ke hall..Masa tu t shirt, seluar yg aku pakai semuanye terbakar. Lengan kanan dan kiri, Kaki kanan dan kiri habis melecur...Nasib aku guna seluar kalau tidak mungkin 1 badan melecur..Masa tu terasa pedih yg amat sgt. Nasib baik ade Nadia. Dia tlg jaga baby. Aku rasa amat bersyukur kerana masih dapat menatap wajah-wajah comel anak-anak ku.

Keadaan tangan kanan yg melepuh...tp x clear salah teknik tangkap...

Ke 5 5 jari kanan melepuh sampai hitam, betis kiri di sebelah kiri melepuh jugak..
Jadi kepada semua, berhati-hatilah. Kadang2 benda ni amat remeh je tapi boleh menbinasakan kite. Aku rasa amat fobia sangat. Skg ni bila nk msk terasa takut-takut, sekejap2 buka pintu kabinet tu melihat keadaan gas tu. Yang penting anak-anak aku tak terkena malapetaka ni.
Selamat Berpuasa Dan Banyak-banyak Berzikir & Bersabar.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...