Wednesday, July 26, 2017

Alif Sukan SKST 2017


Assalammualaikum...
N3 kali ni psl Sukan tahunan SKST 2017.. punya la lama gambar ni tersimpan sampai aq dh lupa...
Kali ni Alif masuk acara perbarisan bertemakan "Captain America"
Eh..eh..eh... aku pun pakai ikut tema iaitu tema rumah sukan biru la...sbb tahun ni Alif dh ditukarkan ke warna biru...tahun lepas unggu tapi tahun ni unggu sudah pun dibubarkan...

"sakit la hidung pakai topeng ni"




eh..eh...Siti Nordiana pun ada...
kalau nk tahu anak dia ni pun sekolah disini dan menjadi ketua didalam perbarisan tu la


Ni kawan aku Ecah...biru juga coz anak dia rumah biru..

Ni lagi Kak Situ....baju hijau sbb ank dia rumah sukan hijau....
haaaa....tgk betapa mak-mak sgt perihatin dgn hal-hal anak2..sanggup ikut rumah tema anak....

Selain acara perbarisan, Alif pun masuk acara sukaneka...iaitu 2 acara...tp aq mmg dh lupa acara apa...maklum la mmg dh lama simpan cerita ni sampai jd lupa...
erm...apa-apa pun korang
Layan Je
Wassalam..

Nenas Batu

Assalammualaikum...lamanya aq x mengupdate blog....sibuk sangat sekarang ni....
Kali ni aku nak kongsikan pasal pokok nenas...ni bukan nenas biasa...atau pun nenas madu...
Ni namanya nenas batu...selalunya nenas ni digunakan untuk mengubati penyakit batu karang, kencing tak lawas...
Kat rumah mak aq byk...pokok ni senang tumbuh dan menpunyai banyak ank2... daun dia kecil dan pjg...buah pulak berwarna merah jambu...tp bila dah matang bertukar menjadi coklat perang...
Jadi masa ni blh la dipetik....



Ni semua dah sesuai untuk dipetik..

Cara nak buat ubat dia
Nenas dibuang kulit, diblander dan dimasak sampai jadi separuh dari air yg mula2 kita rebus tu
bila dh siap blh la campur dengan gula batu atau diminum macam tu...blh disimpan dalam peti sejuk...
Apa-apa pun Korang
Layan Je
Wassalam...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...