Tuesday, December 22, 2009

HARI RAYA HAJI

Ni gambar raya haji aku...tak balik kampung pun...lagi pun tak cuti..
Kiranye pagi-pagi raya melaram la budak2 ni pakai baju raya..tapi tak kemana-mana pun...dok umah je....Juadah yg aku masak pulak simple habis...nasi impit, kuah kacang, ayam masak merah...tu je...lg pun masak last minute...pg2 raya baru mula nk masak
org makan pukul 8.00 pg aku makan pukul 10.00 pagi...


Dari kiri : Nurul, Nadia, Ain, Alif, Aliya dan Fatahul...



Jumpa lagi dilain blog.....


PENGASUH BARU ALIF

Sekarang ni setiap hari ahad mama ade kelas akaun. Mama malas la nak hantar Alif kat rumah Umi...sbbnye mama rasa cuma 3 jam je...Mama mintak tolong kakak jaga Alif dan abg... Bila mama balik rumah je..ni yg mama nampak kat muka Alif...Rupa-rupanya Alif dapat pensil kaler abg dalam bilik...warna hijau lagi..Ape lagi macam biasa la...Ape- ape masuk mulut. Bila kaler tu terkena air liur lagi la mudah terkena pada muka Alif...Cuba tengok tu...
Macam biasa la kan mama tanya kat abg (Fatahul)..
"kakak mana..knp biarkan adik makan kaler ni..habis comot muka adik"
Abg jawap , "kakak tido, abg yg jaga adik...abg tgk tv, tak perasan adik masuk bilik dapat kaler hijau tu..."
Dalam hati baru kejap je mama mintak tolong tengok-tengok kan adik...dh jd macam ni...


Tengok tu muka Alif...dengan kesan air mata sebab mama rampas kaler tu...bukan saja muka, baju pun terconteng jugak....Alif menangis minta simpati kat mama...
Dalam hati..."alahai pengasuh baru Alif"
tapi tu beberape minggu yg lepas.. Sekarang ni abg dh pun pandai jaga Alif kalau mama mintak tolong jaga....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...