01 February 2015

Jalan - Jalan @ Masjid India 31/01/2015

Assalamualaikum....
Kisah hari ini...Jalan-jalan di Masjid India...Hari sabtu..kiranya orang-orang Wilayah akan bercuti selama 4 hari....hoooreeeyyy....bukan senang nk dpt cuti direct macam ni kan..Wilayah Persekutuan AKA Kuala Lumpur...cukup lenggang...banyak penghuni wilayah ini yang mengambil kesempatan pulang ke kampung...aku??????? minggu depan la balik boleh tengok Fatahul sekali sambil berkumpul dengan yang lain-lain...
Menjadi kegilaan aku dengan shawl ni...aku cari yg murah-murah je..sbb aku ni cepat boring dan tudung selalunya akan mengikut peredaran masa...skg tgh meletop instant shawl la...Neelofar kan...aku beli yg nilopak dh la....
Jadi seawal jam 9.15am aku dh sampai di Masjid Jamek...lenggang kau KL ni....
Banyak lagi kedai yg belum buka....
Tujuan utama aku biasa la Muaz Textile la kan...tp masa tu Muaz belum buka lagi...

 Aku berdua je dengan Alif...Lenggang kan...
di LRT Masjid Jamek...

Jln punya jln aku terpandang Jakel...aku mmg tak pernah masuk ke Jakel lg ni (kuno tul aku kan...kesian)..org salu sibuk-sibuk cakap psl Jakel...aku lak salu pergi Nagoya or Kamdar je..
Jakel memulakan operasi jam 10.30am kot tak silap la kan...
so masih awal lagi ni...aku lepak2 di kaki lima Jakel n pergi ke Seven E sbb Alif belum sarapan dari rumah...hbs je mkn roti n air coklat kami menunggu di depan Jakel...ramainya orang....
Bukan je Jakel...pihak pengurusan minta naik ke tingkat 1 ada jualan Happy Hour katanya...byk la kain-kain dilelong...patutnya sepasang RM100 blh dpt RM100 2 pasang...
dalam dok aku belek-belek kain kat situ...sape sales girl Jakel...baik orangnya melayan pelanggan...x mcm sstgh kedai yg aku pegi kita pulak yg tercari-cari panggil untuk memotong kain...
Kain yg aku tengok tu berharga RM70 sepasang...tp sbbkan Happy Hour tu jadi RM100 utk 3 pasang...
 Antara kain-kain ela di sini...


 Kain songket sampin...

 ni la dia kain RM100 3 pasang tu...
yg ni aku share ngn SIL aku....sbb aku x suka sgt pakai bj kurung or jubah...cuma pakai hari jumaat je...hari2 lain aku lebih selesa dengan t shirt muslimah or blous...
pastu salesgirl tu tny...x tak nak kain-kain kita yang buat lelong murah.murah....

 kain mmg suka jenis kain creepe ni...kain tak yah nk iron-iron sangat....jimat bil letrik kan..kan...kan...
ni semua utk SIL aku...utk raya...skg ni utk raya kita dh kena tempah dah...kot tak pakai je la raya tahun lepas...

 yg ni pun aku rembat gk...coklat...mata aku ni kan..coklat, hijau & purple mmg sedap di mata aku...

 Habis dah settle kain- kain ela kena la cari kain utk baju melayu abg aku lak...mereka kan nak sendondon kan....harga kain ni RM14.90 semeter...tawar-tawar dapat la RM14.00 semeter...

Habis je membayar semua harga kain tu...kami pun beredar la..nk cari tudung Neelofar yg SIL aku pesan...kami ke Hajra...dapat la RM50 selai....aku x mo la...mahal sangat kan
Hajat dihati nk ke Sogo tp disebabkab bawa kain-kain yg berat...hasrat dimatikan je la...pusing balik ke Masjid India...
Jalan balik ke LRT Masjid Jamek...lalu la di gerai-gerai tu...semua gerai dah dibuka..
Jeng..jeng...terpandang la aku instant shawl jenis kain chiffon....RM10.00 tu yg buatkan nafsu kata x mo membeli...terjatuh chenta la kan...RM10 kau...instant shawl mn nk dpt...masa aku tgk kt kedai2 tu RM30 gk selai...ni RM10 je...aku pun rembat la 2 lai...hitam n coklat...
Jadi la kan...apa lg...cepat2 balik umh...sampai je dh pukul 1.30pm..
fuh...sakit tul kaki berjalan kan...
sbbkan aku x dpt p Sogo...ingat kan nk repeat shopping hari isnin...sbb still holiday kan...
so apa-apa pun Korang
Layan Je....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...