Thursday, November 26, 2015

Fatahul dari Tangkapan Gambar oleh Alif

Assalammuaalaikum....
Hari ni 14/11/2015...buat pertama kalinya aku balik tengok Fatahul ber2 dengan Alif....
Nadia ada jamuan pengawas, cik HB kj pulak...
aku ambil keputusan balik dengan sicomei dah la...senang nk bawa transmisi auto ni kan....
jadi lepas je sarapan aku terus menuju ke destinasi...sampai kat Changkat Chermin dah masuk waktu zohor...ramai anak-anak MTQ 12 sedang menikmati makan tengahari...Fatahul apa lagi...berlari la bila nampak aku sampai...
Sampai je...terus dia tanya...abah mana...kakak mana.....
ala siannya...
Alif disebabkan dah lama tak jumpa dengan abg...mula la dia ambil gambar abg...
bila dh jumpa Fatahul...aku ambil baju kotor terus ke Ipoh...ke rumah Zana...bermalam disitu...sepanjang perjalanan ke Ipoh...hujan selebat lebatnya....
Dalam kereta Alif merunggut...
"Abg tak senyum pun...'
mmg la...sebab Alif tak suruh abg sedia...
Esok Alif nak ambil gambar Abg banyak-banyak...



 Keesokan harinya...pagi-pagi aku dah sampai kat MTQ 12 ditemani Zana dan Alif...Fatahul tak bangun tidur lagi...Ustaz kata selalunya hari minggu lepas solat subuh murid-murid diberi kebebasan tidur lepas solat...hari lain takde harapan la yek...banyak aktiviti nak kena buat...
seperti yg Alif kata semalam...kali ni mmg banyak diambilnya gambar...







Muhammad Shafiq Fatahul adalah salah seorang pelajar
Maahad Tahfiz Al Quran Wal Qiraat Addin 12
Cawangan Changkat Chermin...
Tahun 1 dan in shaa Allah tahun 2016 dah tahun ke 2
walaupun terdapat banyak dugaan..semoga adik tabah menghadapnya..
mama doakan semoga adik berjaya didalam pelajaran.....
Mama Love U so much.....

Apa-apa pun Korang
Layan Jek
Wassalam....

Sepetang di Banda Hilir Melaka

 Assalammualaikum....
Kali ni aku ke Melaka lagi...jgn muak ye baca celoteh aku pasal Melaka...
tah kenapa aku suka ke Melaka...mungkin salah 1 destinasi pelancongan yg berhampiran dengan KL kan...perjalanan ni kali ni aku tak pergi dengan keluarga saja...tp pergi dengan Ina, Syam dan anak2nya...
Disebabkan bertolak dari Kuala Lumpur pun dah petang...tak banyak la tempat2 yg sempat kami jelajahi....
Destinasi pertama adalah Perkampungan Hang Tuah...

 Kalau dh sampai kat sini...bg yg pengemas key chain,  fridge magnet...sila lah beli disini kerana harga sangat sangat berpatutan jika nak dibandingkan kat Bandar Hilir nanti..bila sampai kat sini aku apa lagi rempat la fridge magnet....even p Melaka dah banyak kali...disebabkan design FM sentiasa berubahkan...

 FM ni cuma berharga RM10 ada 6 pcs...murah kan...boleh la diberi pada kawan-kawan dan juga jiran tertangga kan....

 Me, Ina, Iriz kat Telaga Hang Tuah..eh..eh..Haikal ada sebelah...
Haikal tu tak bape sihat....


 Masa ni ramai betul rombongan sekolah...teringan aku masa zaman sekolah dulu...masa tu umur 16 tahun ke Melaka...time tu aku tak p sini....



Hang Tuah Centre...boleh je kalau korang nak masuk sini...
aku dalam kete je ambil gambar....



 Selepas tu perjalanan diteruskan ke Banda Hilir...disebabkan dah masuk waktu asar...aku ajak HB ke Masjid Selat...mmg wajib ke sini bila ke Melaka...Iriz ditinggalkan kt aku sementara Ina solat...
Banyaknya ikan...kata Iriz....
kih...kih...kih...



My Family...

Ina family..

Lepas tu kami ke Original Coconut Shake Klebang...sampai dh kul 5.30..cuma dapat coconut shake jek...banyak makanan dh hbs....lain kali kena repeat lg nih....
Apa-apa selfie dulu yek...

Nurin rugi ko takde...
Dayang ko lambat sangat...ni je yg tinggal...
Oh ye...patutnya Dayang pun join jugak...tp disebabkan dia lambat bertolak dari KL...so x dapat la join group kami....

Perut dah lapar ni...kami teruskan ke Taming Sari...park kete kat situ...lepas tu ke JR asam pedas berhadapan Taming Sari....
Sedapnya Asam pedas....harga erm......boleh la...tak la murah berpatutan la ye....

Disebabkan konon-kononnya nak tunggu Dayang...kami lepak kat taman Taming Sari tu dulu...
tunggu lama jugak la,,.
Lepas tu kami wat keputusan balik KL je...
dh pusing-pusing Banda Hilir....
Apa-apa pun Korang
Layan Je....
Wassalam...

Alif Konvokasyen Pra SK Seri Tasik @ 30/10/2015

Assalamualaikum....
Hari ini ada Konvekasyen....kot k ikut kan dh 3 kali Alif konvo...tiap2 tahun...
Tp kali ni aku x dapat nk tengok coz aku dh ambil cuti dihari lain...ralatnya rasa dihati....





Setakat ni saja gambar yg sempat aku ambil...lepas tu jam 8.30pg aku dh meninggalkan Alif untuk ke tempat kerja...





Terima Kasih pada Cik Ina dan Cik Siti yg sudi mengambil gambar Alif untuk dijadikan kenang-kenangan...w/p HP Cik Ina dah kehabisan bateri....
Sorry sayang....lain kali mama akan pastikan akan bersama-sama Alif untuk mengabadikan memori yg sangat indah ini...
Kepada semua Guru-guru...
PRA SK Seri Tasik terutama Kelas Pintar, Cikgu Azah, Kak Lala (Alif kata) Cikgu Yati, Kak Shima..
Terima Kasih kerana selama ini kalian sabar mendidik anak-anak ini sehingga berjaya dimata kami...semoga ALLAH saja menbalas jasa kalian...Amiin...

Apa-apa pun Korang
Layan Je...
Wassalam...

Sepetang Di Desa Balqis Kuala Linggi Melaka

Assalammualaikum....
sudah lama aku tak mengupdated blog...bila mood malas melanda...hari ni aku nk masukan cerita2 yg dh lapuk yg ada didalam simpanan...biar pun cerita dah lama tp aku kena masukkan juga supaya tak hilang dalam memori aku bersama2 keluarga...
Kali ini aku ke Desa Balqis Kuala Linggi...saja jalan-jalan tengok kawasan....
bila sampai sini hari dh mulai gerimis..x puas aku menatap keindahan alam....sesuai dengan namanya...jadi ini saja yg dapat di kongsi bersama...
disebabkan aku mengunakan HP je...jd mutu gambar tak berapa cantik...coz HP aku mulah punya ma....












Desa Balqis banyak menyediakan chalet berciri rumah-rumah tradisional..bg yg ingin menikmati keindahan kampung boleh la datang ke sini....yg tinggal di hutan batu mcm aku mmg seronok kot ke sini...disini juga terdapat pantai persendirian, pool, padang....
bagi yg berminat ingin mengadakan family day...mungkin Desa Balqis boleh la dimasukan didalam salah 1 tempat ye...
Uniknya setiap nama Chalet ini antaranya mama, pak long, pak lang, pak ngan, atuk, nenek, kak lang, kak chik...dan byk lg....
pada yg berminat boleh la melawat page Desa Balqis...kat situ pun ada diletak kan senarai harga chalet...




Selain ke Desa Balqis kami juga ke Kg Kuala Linggi...pemandangan kat sini pun cantik2...banyak terdapat chalet dan juga homestay...yg pasti nya setiap kali hujung minggu mmg ramai org kesini...selain dengan keluarga ada juga yg buat hari keluarga...mmg meriah..
waktu pun dh hampir senja...kami beredar meninggalkan kampung yg sungguh mendamaikan..menuju ke Port Dickson...hajat dihati nak pergi ke pasar malam PD...
disebabkan cuaca tak menyebelahi kami...aku cuma dapat membeli steamboat...tu pun makan dalam kereta je...
lepas tu kemana lagi....
bertolak balik ke KL la ye....
Apa-apa pun Korang
Layan Je....
Wassalam....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...