Tuesday, December 22, 2009

PENGASUH BARU ALIF

Sekarang ni setiap hari ahad mama ade kelas akaun. Mama malas la nak hantar Alif kat rumah Umi...sbbnye mama rasa cuma 3 jam je...Mama mintak tolong kakak jaga Alif dan abg... Bila mama balik rumah je..ni yg mama nampak kat muka Alif...Rupa-rupanya Alif dapat pensil kaler abg dalam bilik...warna hijau lagi..Ape lagi macam biasa la...Ape- ape masuk mulut. Bila kaler tu terkena air liur lagi la mudah terkena pada muka Alif...Cuba tengok tu...
Macam biasa la kan mama tanya kat abg (Fatahul)..
"kakak mana..knp biarkan adik makan kaler ni..habis comot muka adik"
Abg jawap , "kakak tido, abg yg jaga adik...abg tgk tv, tak perasan adik masuk bilik dapat kaler hijau tu..."
Dalam hati baru kejap je mama mintak tolong tengok-tengok kan adik...dh jd macam ni...


Tengok tu muka Alif...dengan kesan air mata sebab mama rampas kaler tu...bukan saja muka, baju pun terconteng jugak....Alif menangis minta simpati kat mama...
Dalam hati..."alahai pengasuh baru Alif"
tapi tu beberape minggu yg lepas.. Sekarang ni abg dh pun pandai jaga Alif kalau mama mintak tolong jaga....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...