Monday, December 1, 2014

Fatahul @ Kem Tahfiz & Motivasi 2014

Assalamualaikum....
Cuti sekolah telah pun bermula. Mesti banyak aktiviti yang dilakukan...
Macam tahun-tahun biasa cuti sekolah utk anak3 aku ibarat merdeka la kan..boleh bermain dengan kawan-kawan, tengok tv, layan games la mcm biasa...nak marah tak boleh dah almaklum la dh merdeka kan....Kali ni aku kuatkan semangat untuk menghantar anak ku Fatahul untuk mengikuti 
Kem Tahfiz & Motivasi...kem ibadah pembimbing ummah di Kampar Perak bermula 29/11/2014 - 28/12/14 sebulan la ye dengan bayaran RM700.00 sahaja termasuk tempat tinggal, makan dan dobi....biar Fatahul mendalami ilmu agama dengan lebih terperinci sambil dibimbing oleh Ustaz-ustaz yg berpegalaman...selain berdikari tanpa pengawasan dari mama...kot tak semua mama nk siapkan...
Kalau didengar dari penerangan yg ustaz sampai kan .....ustaz ni mmg tegas la...
Lagi 1 disini banyak pembantu-bantu yg membantu anak2 ini...
Disini dibahagikan kepada murid sekolah menengah dan rendah...tak bercampur la kan...
Masa buat pendaftaran tu mmg aku x dpt info yg sepenuhnya apa yg mereka kehendaki...maklumla semuanya mak yg urus dengan pihak kem...
sampai sana...rupa2nye kena bawak bantal, tilam (toto) dan selimut...apa lg kelangkabut cari kat Tesco Kampar...nasib baik ada....
Hari yg pertama tu (sabtu) aku nampak Fatahul dah ada kawan...alhamdulillah....tak la rasa berat hati aku nk tinggalkan dia...lg pun mejoriti yg belajar disitu adalah dikalangan org2 Perak...Fatahul adalah salah seorng murid yg luar negeri Perak...


 Banner 

 Hari pertama...sebelum aku balik ke rumah mak...ambil gambar dulu..

 Suka bergambar dengan Alif tarik pipi dia..

 Hari ke 2 (Ahad) hari ni Fatahul kata pukul 4.30 pg dh bangun...
kiranya hari ni dh bermula la pembelajaran...suai kenal...soal menyoal....
bergambar sebelum balik aku balik ke KL...



Kami bertolak balik ke Kuala Lumpur...
Tinggal kan Fatahul disitu...w/p mama tak pernah berpisah dengan Fatahul...mama doakan yg terbaik buat adik...all the best untuk adik...nanti minggu depan mama balik tengok adik....
sebelum balik...aku ada tinggalkan sedikit duit, air dan biskut untuk bekalan...harap2 cukup la utk 2 minggu punya kan....
yg pasti nye bila ketiadaan Fatahul rumah jadi sunyi...dh takde org yg aku nk bebel sbb ingkar arahan aku...org yg suka mengusik Alif...
yg pastinya Mama merindui adik.......
Wassalam.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...