Saturday, May 25, 2013

Alif @ Sukan TSK Penara

Hari ni 10/05/2013 Alif ada sukan tahunan...semua Tadika Sang Kancil naungan DBKL akan berkumpul di Tasik Titiwangsa..semua murid2 menaiki bas ke sana...Ibu bapa hendak lah berkenderaan sendiri ke sana..utk pengetahuan semua TSK ni adalah utk murid2 berumur 4 thn sahaja...bila sampai disana ingatkan sikit je..ramai betul..ingat aku lebih dari 20 buah TSK..dibahagikn kepada beberapa zon..TSK Penara under Bandar Sri Permaisuri adalah dr zon Cheras...

Alif berdiri di perkarangan Taska Sang Kancil
Cikgu Su sedang menyusun murid2 TSK...bukan senag nk uruskan kanak2 4 thn ni...
Berbaris...nk kira murid yg hadir hari tu
Alif berkumpul didalam khemah peserta...ibu bapa khemah yg lain ye...
Sebelum sukan bermula...cikgu bg murid2 makan roti...roti jek....pis your.....topi yg dihias oleh cikgu....
Bersiap sedia utk perbarisan...nmpk kepompong tu....saja hiasan jek...susah jugak nak handle murid2 4 thn ni...ikut mood mereka jek....
Bersedia menunggu giliran utk acara bawa pundi kacang atas kepala....
1 murid 1 acara....
Alif bersedia utk meneruskan larian nye...menuggu kwn dr arah sana dtg...
Dgn hadiah kemenangan...dpt no 1...tp Alif main ngelat...letak pundi kacang atas kepala..pegang n lari sekuat hati...sebenarnye semua hadiah adalah sama dari no 1 sehinggan la saguhati....menang hanyalah pada no...bukan mcm sukan yg murid sekolah tu ye....
Yeah........tu bj t shirt biru...tu la Cikgu Suraya...cikgu yg mengajar Alif dgn penuh kesabaran...

Lepas saja hbs acara sukan tu....Alif dpt la sebungkus nasi ayam, apple n air mineral...lepas tu kami pulang ke rumah dgn kepenatan...matahari pulak panas terik hari tu.....

Apa-apa pun korang...layan je la...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...