16 January 2014

Jalan - Jalan @ Pasir Penambang Kuala Selangor.

Hbs je ke Muzium Coklat, kami meneruskan perjalanan ke Kuala Selangor melalu Sungai Buloh. Bila nak sampai ke Kuala Selangor tu nampak ada org jual karipap besar...HB tny nk ke...eee....x mo la....mmg dh kekenyangan sangat...mkn mcm-mcm dah...
kite teruskan ke Pasir Panambang je la.....
kenapa aku suka kesitu....aku suka minum kelapa pandan...sedap.....

 HB mkn bubur sum-sum, Nadia mee sup, Aku mee jawa, Fatahul Nasi ayam, Otak2...besar...x mcm kt Kl punya...kami mkn x hbs pun...mn nk hbs...ni baru jam 12.30...dh byk benda dh aku mkn....masuk je kete..diam sampai x blh nk bercakap...kerana kekenyangan...pastu perjalanan di terus kan ke Ikan Bakar Jeram...

 disebabkan masih awal...kami pergi ke Pantai Remis dulu...seperti yg dijanjikan....anak2 aku teringin nk main layang2...sudahnye aku ngan HB yg main...sbb Fatahul & Alif x bape reti nak main...cuaca pun baik..x la panas sangat...dengan angin yg kencang...sebelah kiri tu Fatahul punya..diakhir permainan layang2 tu terputus tali dan terbang entah kemana.....yg tengah tu Alif punya...ni yg ke 2...coz yg pertama tu terlepas...terus ke bumbung kedai...sub baik harga layang2 tu cuma RM3 je....
Lepas tu kami ke Aroma Ikan Bakar..dh lama x kesini..dekat 3 tahun kot...bukan x mo pegi...bila mlm minggu org ramai sgt...kdg2 x tempat duduk..kena la menunggu,,mls la aku mcm tu...sbb tu hari ni aku pegi awal sikit...dlm pukul 4.30pm mcm tu...perut masih kenyang lg ni....mcm mn nk mkn....

ni diantara ikan, sotong, udang, ketam dan lain2...tp mmg fresh...x rugi mencuba....
Kami tunggu dlm 30 minit jugak la...sbb org x ramai...kot ramai dlm 1 jam gk la menuggu...sampai hbs la air tu...

Udang goreng butter / tomyam RM32.60 
Sotong Goreng Tepung RM20.70
Ikan Siakap Stim RM32.40
Air Tembikai 4, Teh O Ais Limau RM11.50
Nasi Putih 4 RM4.80
Total RM102.00
Makanan kt sini mmg sedap...tp x kick la mcm dulu2 yg aku penah mkn tu...rasa lain sikit..tp apa-apa pun hbs licin kami mkn...x kn x hbs kn..membazir la kan...

Ni la suasana kedai tu...byk kn meja kosong...tp jgn salah phm...blh dikatakan separuh dh di reserved...huhuhu....tu yg leceh tu...org yg booking tu x sampai lg...tp meja dh tersedia...so mcm mn lak customer yg walk in tu...yg dtg jauh2...1st time pulak tu...erm....
Masa dulu2 aku mkn kt situ...tempat dia atas pasir je...skg ni dh bersimen cantik...ada surau, tandas dan mcm2 lagi....lepas tu kami balik ke KL dengan kekenyangan.....so kirenye 1 hari ni jenuh kami berjalan...makan-makan.....
apa-apa pun korang
Layan je....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...