02 January 2014

Hari Pertama Persekolahan Bermula @ 02/01/2014

Salam Semua...
hari ni hari pertama persekolahan tapi bukan lah pertama kali persekolahan untuk ke semua anak-anak aku...
So seawal jam 5.30am aku dh bgn...kali menu sarapan pagi senang...anak- anak lebih senang nk mkn bijirin je...mudahkan...buat masa sekarang ni senang je nk kejutkan anak-anak bangun tidur...rumah-rumah yg lain pun sunyi je...maybe anak-anak ni excited sgt nk ke sekolah...lepas seminggu...lepas sebulan br la nampak pe'el mereka...
Lepas je Nadia n Fatahul ke sekolah...aku htr Alif ke Tabika pulak..lepas tu pergi ke SRA Al-Mustaqimah untuk selesaikan yuran dan buku-buku Fatahul...Lepas hbs je dlm pukul 10.00am aku br sempat bersarapan...Lepas tu kena ambik Alif pulak sbbnye minggu ni Alif balik pukul 10.00am...nex week br start pukul 8.00-12.00 tghr...dengan cuaca yg panas terik..rasa membahang kulit...Hari ni mmg aku x sempat nk masak...beli lauk dan masak nasi dirumah je...Lepas lepak2 kejap kt rumah Fatahul balik sekolah kebangsaan...hbs je mandi dan makan tengahari...kena htr Fatahul kat sek agama pulak...
balik je rumah kepanasan...apa lagi on je air-cond terus tertidur.
HB balik umh...kata nak ambik Fatahul...pukul berapa dah ni...tengok jam dh 4.45 terus ambil Fatahul...lepas tu terus ke Tesco Cheras..hbs je beli barang mcm biasa beli Donut Big Apple la...kemestian kot bila ke Tesco Cheras ni mesti beli donut...
balik je umh betul-betul penat mengalahkan bekerja pulak...

ni sekolah Nadia, SMK Seri Tasik, ni tahun ke 2 Nadia bersekolah disini.
(paip tu spoil la)

Tahun ni Nadia di tingkatan 3, mean PMR lah ye tp w/p PMR dh dimansuhkan...masih ada lg peperiksaan lain iaitu PBSMR (Pentaksiran Berasaskan Sekolah Menengah Rendah)...Kakak kata hari-hari orang ada exam mama....huh...mmg stress anak-anak zaman sekarang ni...even soalan-soalan semuanye mengblurkan aku....apa-apa pun semoga kakak sukses...

Yang ni pulak SK Seri Tasik..sekolah Fatahul...tahun ni Fatahul dh darjah 6...so ada UPSR la kan...harap-harap semuanya berjalan dengan lancar...selain bersekolah kebangsaan, Fatahul jugak bersekolah agama di SRA Al-Mustaqimah...masa darjah 5 thn lepas ada ujian UPKK (Ujian Penilaian Kelas Kafa) sungguh aku x sangka...aku selalu je pandang rendah kebolehan Fatahul w/p sememangnya dia mmg boleh di dalam aliran agama...Fatahul dh pun membuktikan dengan mendapat 6A2B...alhamdulillah....harap-harap untuk tahun ni UPSR & UPSRA  boleh memberi kejayaan pada Fatahul.


get ready to school...

Alif di Tabika Perpaduan..pakai bj ni dulu...

ni cikgu yg akan mengajar Alif...
masa balik Alif cakap.."mama td Alif nangis.."
huh tak malu...dh thn ke 2 sekolah pun nangis...Alif lak di Tabika 5 tahun...
esok aku dh mula kj dh....tp anak-anak aku kesemuanya dah berdikari sendiri...kecuali Alif saja dok kt umh babysitter...lepas Nadia hbs kelas..br ambik Alif balik...kot nk tunggu Fatahul ambik...lambat la jwpnya...
so apa-apa pun korang
Layan je...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...