17 May 2014

Sambutan Hari Guru Tadika Perpaduan Sri Penara @ 16/05/2014

Semalam diadakan sambutan hari guru...
"SELAMAT HARI GURU KEPADA SEMUA GURU YANG DIHORMATI"
Hari Khamis malam aku tgk ade massage book dalam beg sek Alif...salunye balik je kerja Alif akan beriya-iya tunjuk apa saja yg dibwk balik dari sek...mana taknya...Alif tertido masa tu...mesti siang tak tido la tu...
Aku pun baca apa yg nak diberitahu oleh cikgu...
Oooo...sambutan hari guru pada 16/05/14 iaitu hari jumaat ni...tp sebelum tu ade jugak aku tengok kt tv yg sambutan hari guru akan diadakan pada 16/05/14 dalam hati tak kan Alif x ckp apa-apa....
Rupa-rupanye...ade....cuma Alif x ckp je...
Dalam msj tu ada memberita tahu ibu bapa kena membawa juadah untuk dimakan bersama-sama...
dlm pikiran aku ni mcm2 nk aku buat...kek la...kuih la....last2 aku decide nk bwk juadah ni je la...
Hari Jumaat mlm Ina & Zai call tny psl juadah apa nk di bawa....so aku tny la..."korang bg hadiah apa??...kena bwk hadiah ke??? dlm msj x ckp pun"...huh...paham2 la kome tak kan cikgu nk direct ckp kn....w/p aku bg hadiah x seberape n juadah yg x seberapa...harap2 cikgu suka ye....

 Hadiah yg nk di balut...tadaaaaa....pembalut tu gambo ban 10 lagi...hasil pilihan Alif

 dah siap pun bungkus 4 hadiah...
(pembalut hijau tikar pun hijau...hehehe...)

 konon nk beli small card...tp pikir2 baik aku kreatifkan minda aku ni dgn menghasilkan kad sendiri....

 ni la juadah yg Alif bawa....
Sebenarnye...Alif mintak kuih buah melaka AKA ondeh-ondeh utk dibawa ke sek...
"Mama...Alif nk bwk kuih yg bulat-bulat tu...yg ada kelapa tu...."
Omg...kot kuih tu mmg x sempat la nk buat...kot mama cuti blh la nk buat...mana nak masak lagi...nk buat bekalan Alif lagi....lain kali kita buat erk...

kt bekalan Alif pun letak sticker jugak...

Cikgu Nazira.....Cikgu Alif...

Cikgu Ina...asst Cikgu Nazira

 Cikgu Su... mengajar murid 6 thn...

Ni Cikgu Ina asst Cikgu Su.....

tapi diatas permintaan Alif...balik je kerja hari jumaat aku pun buat jugak la kuih Ondeh-ondeh...

 Mula-mula aku buat kuih gulung AKA kuih ketayap...permintaan cik HB...
korang abaikan saiz kuih tu erk...coz buat tgh kelangkabut...nk cepatkan...kang lambat lak makan mlm kang...

ni la kuih untuk Alif....tp bila dh siap x mkn byk pun...maybe dh kenyang mkn kuih gulung td...
tu pun aku tny Nadia...free tak...kot free tlg buat kuih ni utk adik...coz atas permintaan dia kan...
Aku lak...kena la berdiet dh...coz skg ni aku ambik Herbalife Tea...nk ambik perset lum ada bajetnye lagi....
Apa-apa pun 
Korang Layan Je...




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...