19 March 2015

Sehari Di Cameron Highland @ 15/03/2015

Assalamualaikum....
N3 kali kisah aku p CH la kan...lama betul tak pegi CH
Rindu kesejukan disitu...Cuti sek bermula...aku kena ambil Fatahul balik dari asrama...dh alang-alang lalu Simpang Pulai...apa kata kita pegi Cameron Highland...lg pun dh lama tak kesitu...
Mesti best kan...makan aiskrim strawberry...jagung...tu mmg wajib dibeli bila ke Cameron Highland...
bila p Cameron aku tak rasa sejuk dh...mungkin cuaca pun panas masa tu...lepas tu byknye pembanguna dan ladang-ladang sayur tumbuh bak cendawan lepas hujan...Kea Farm dh berubah...dulu disitu terdapat gaung...skg dh ditambak menjadi parking kete....

 Sementara aku jalan-jalan nk ke Lavender Valley aku snap buah kundur ni....geram nye tgk....

 mula-mula ingat bunga plastik...sekali betul daa...bunga ni tumbuh di dinding tempat parking kete di Lavender Valley

Masuk sini dikenakan bayaran....ingat kan free...kih..kih..kih...
1st time aku kesini....terletak di Tringkap....

Bunga Lavender...hati keciwa sbb Lavender tak berbunga lebat...mau repeat balik ke mari ni...



Beratur beli aiskim...1 con RM3.00...sedap layan aiskrim...
Cuaca kat sini tak la sejuk..biasa2 je aku rasa....
Yg tudung hitam bunga daisy tu bukan Nadia erk....tudung je serupa...masa ni Nadia tak ikut pun...





Rasa macam pegi obesi pulak..hehehe...












Bunga Daisy...sekuntum RM3-5 kot tak silap la...lupa lak aku nk snap harga....
boleh petik sendiri...pilih je mn suka...
aku x petik pun...layan gambo je la...





My 3 heros...





Coklat Strawberry 3 batang RM5.00...


Aiskrim Strawberry & Makisar kot tak silap la ye...udoh lupa...RM1.00 sebatang..


Ubi rebus...RM5 2 bungkus...leh campo2....



Jagung Madu...enak dimakan begitu saja....
ni wajib beli...


Suasana pasar siang Brinchang...
Lepas tu perjalanan diterus kan ke Cameron Valley...macam biasa pekena teh la kan...
aku suka teh O n HB minum teh susu RM4.50 utk 2 cawan polistrin tu....sedapnya.....tp sebelum tu singgah di Kampung Taman Sedia...saja jln2 tgk kampung yg ada kt Cameron ni....banyak betul Homestay kt situ...
Hbs je minum kami balik melalu Jalan Tapah...konon nk singgah kat Lata Iskandar...takde parking la pulak...sampai je Tapah..terus cari makanan tengahari...dh kebulur ni....nk makan kt Cameron takut termuntah pulak....
Apa-apa pun Cameron Highland masa cuti sekolah mmg jem la...tp seronok....tak jemu ke situ.....skg pun banyak enterance dikenakan bayaran.....so jgn main terjah je ye.....
Apa-apa pun Korang
Layan Je...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...