07 August 2018

Percutian Ke Kundasang @ 26/07/18 - 29/07/18 Day 3/4

Day 3/4 - 28/07/18 & 29/07/18 (Hari TerakhirPercutian)
(Sabtu / Ahad) Kota Kinabalu

Selepas melawat Tip Of Borneo perjalanan diteruskan ke Kota Kinabalu.  Perjalanan mengambil masa 3 jam. Sampai di Bandar Kota Kinabalu dalam jam 6.00 petang.  Kami terus ke Hotel Yomi. Bagi aq hotel ni memang stategik. Berhadapan hotel ni ialah Pasar Filipino... Seberang 2 jalan la kiranya... Disebabkan pertama kali kami disini,  kami redah je mencari kedai makanan... Banyak nya seafood... Tak tahu nak pilih yang mana...

Aq n abg aq berpecah... Kami makan di kedai masing masing..

Ini yang aq order..
Lobster  : Rm65.00 seekor
Ikan susu : Rm12 seekor
Sotong bulat : secucuk Rm15 ada 3 ekor secucuk
Sotong : Rm30 1/2kg, masak butter telo masin
Udang : Rm30 1/2kg, goreng butter basah...
Rasa mmg sedap lagi lagi sotong telo masin tu..
Total utk makan + air = Rm165.00
Mkn kali ni my hb ☔...tq abg...

Selfie dulu sebelum makanan sampai...

Ini lak yang my sil order,  ada ketam,  udang,  ikan,  sotong = Rm125.00

Hbs makan kami pusing pusing cari ikan bilis... Mak beli ikan bilis Rm30 sekilo siap kopek,  udang kering,  sotong kering....hbs je membeli aq pusing ke pasar mlm kat situ...

Wau....byk nya mutiara... Ada mutiara air masin,  ada mutiara air tawar... Air masin lagi bagus kata jurujual tu...
Cantik tak... Harga gelang ni diantara Rm20-70.00 bergantung pada gelang tu la..

Ni antara hasil jalaan kami... Gambar 1,2 & 3 my sil punya,  gambar 4 Aq punya... So x byk pun aq beli....
Gelang tu Rm20.00
Brooch Rm5, 3 - Rm10.00
Kain batik tu Rm10.00 sehelai. Ni kena tengok betul betul sbb ada yg jual rm15-20. So kena la pandai tawar menawar...Selalunya kalau kita beli banyak,  mereka akan turun kan harga... Jadi apa lg... Laju la korang beli kan...

Kami pulang ke hotel dalam jam 11.30 mlm... Disebabkan kepenatan... Letak je kepala ZzzZzz....la ye... Esknya seawal jam 7.00 pg dh bersiap turun.. Untuk bersarapan dihotel.  Hotel Yomi ni termasuk sarapan pagi...
Hbs mkn kami check out... N pusing pusing Bandar Kota Kinabalu...

Kami pergi ke Menara Tun Haji Mustapha... Mercu tanda Kota Kinabalu ni... Jam 11.30 aq dah call Akmal untuk memulangkan kereta... Tak tau nk lepak mana dah... Dok kt airport je la sementara hendak menunggu flight jam 1.50 ptg....
Sampai di KLIA2 jam 4.15 ptg.. Terus ke terminal bas nasib ada bas jam 5.00 ptg...
Lepas ni aq akan kongsi kan bajet percutian ke Kundasang / Kota Kinabalu...