11 February 2010

CAMERON HIGHLAND PART 1

Pada 06/02/10 aku sekeluarga pergi bercuti di Cameron Highland. Percutian yg sudah lama dirancang daripada bulan Dec 09 lg. Hubby kata lepas dapat bonus baru la pergi. Lagi pun masa bulan Dec tu sibuk nk kumpul duit utk yuran sek anak2... Kami bertolak dari KL pd jam 6.30am.. Saja nk cepat..nak saksikn panorama Cameron Highland waktu pagi.

Ni la muka anak2 aku yg excited sgt nk pergi...Pukul 5.00am dh bgn mandi..kecuali Alif tak mandi...sejukkn....

Tempat pertama yg kami singgah...Boh Tea Plantation di Ringlet..Masa ni jam 11.00am..Walaupun dh berhenti sarapan di Slim River..Aku sarapan lg di Cafe Boh..Saja nk menikmati keindahan, kedamaian dan kesejukan suasana di Cameron Highland.

Ini diantara pemandangan ladang teh..... Masa nk pergi ke ladang ni...kite akan melalui kebun2 sayur...yg segar dan menarik...tp jalan memang berliku2....kalau aku mmg takut nk drive...nasib hubby yg drive masa tu...(tp p mn2 pun hubby yg drive gak...hehehe...)



Ni kan pintu masuk cafe boh tu... masa ni kaki tgh sakit2...kepala pening2 je...Fatahul tu segar je sbb sepanjang jalan nk naik ke Cameron tu dia tido je...


Ni diantara pemandangan di Boh Tea Centre Sungei Palas...
Nanti saya cerita kt mn kami sekeluarga menginap......





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...