Wednesday, May 2, 2012

Percutian Ke Cameron Highland ~~~ Part 2


Sesampainye aku di Cameron Highland....suasana mmg sejuk, nyaman & menyegarkan....aku terus mengajak hubby ke Sungei Palas Boh Plantation...tp pergi ke Kafeteria la......teringatkan filem Ombak Rindu dimana Harris dan Maya berlakon disitu.....memang mengasyikkan....org ramai pulak masa tu..blh dikatakan penuh la meja diisi orng..... 

Berada diluar kedai Boh....

Antara makanan yg dipesan....Mushroom sup untu Nadia...Coconut tart utk hubby aku...Kek Coklat Moist n Lemon Kek utk aku, Fatahul & Alif...

Bergambar dulu di ladang teh...kot x ambik gambo tak sah la kan.....

Harga makanan yg dipesan....ermmmmm...blh thn kan...tp sekali sekali nk potong lehek aku....
huhuuhuhu...

Semasa nk balik dr Kafeteria boh tu...aku terserempak ngan kazen aku dr Ipoh....ape lg borak sakan la kan...mlm dia invite aku sekeluarga ke Parkland Apt..ade BBQ.....erm....sedapnye....
aku kena cepat ni...abg n mak aku dh call...mereka dh sampai ke Cameron Highland n tunggu aku kt Hotel Titiwangsa.......kejap...kejap.......

Mak, SIL n Piqah.......

Ni diantara keluarga besar aku...tgh menikmati makan tghr....sejuk...lapar jadiknye...

Sesudah bertemu dgn family...aku pun terus ke Homestay yg terletak di Apt Royal Lily...
sampai saja di apt tu...ape lg...masak nasi, buat air teh o panas2...dan menikmati hidangan...aku dh bwk ayam masak merah...mak pulak bwk ikan puyu sambal....kak ipar dh siapkan 1 tupperware keropok...sedapnye.....memang mkn mcm ni sedap...daripada membazir duit makanan dikedai yg rasa dia tah apa2 tu....

Along & Alif...

Sambil menikmati teh tarik...n goreng psang...panas......
Cuaca masa ni tak la sejuk mana pun...aku rasa x pakai bj tebal pun ok jek....

Alif tgh tunggu ayam BBQ....masa ni ujan renyai2...

 My SIL, Acu, Zana & anak dia..my mom...
Kamera aku buat hal...blur jek....


Anak buah aku, Shahirah, Nadia, Alif & hubby..

Selesai jek makan...kami terus ke Pasar Malam Brinchang....
sampai jek..dh takde jual...banyak yg dh bungkus...mungkin sbb hujan renyai2...x byk yg dtg...peniagan tutup awal......

Diantara brg2 yg dijual..

Semuanye kaler merah....mmg menarik..

tapi aku mmg x beli apa2 di pasar malam Brinchang ni...harga yg ditawarkan agak berbeza dr kedai2 sekitar Cameron Highland ni....so nasihat aku...pergi tgk2 blh la....kot nk membeli kena pikir la byk2 kali....
Habis jek rounder di sekitar pasar malam ni...ape lagi balik ke Apt yg terletak di Tanah  Rata...
Masa untuk melelapkan mata....mmg sedap...segar...dgn kepenatan perjalanan sehari disini....
Esok selepas keluar dr Apt terus pergi ke Kea Farm...beli ala kadar....makan ape saj disitu jugak la...terus balik ke KL melalui Simpang Pulai...mmg menyeronokkan...x byk lekok2 dan jalan lebih besar....tp jauhnye nk dapat kan Tapah balik.....Sampai di KL kire2 pukul 4.30pm...terus bergegas htr kakak balik ke AKSB....
Percutian ke Cameron Highland mmg menyeronokan...Kalau ade masa aku akan pergi lagi ke sini.....
Taaaaaaaa.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...