Thursday, April 26, 2012

Percutian Ke Cameron Highland ~~~ Part 1

Percutian aku sekeluarga kali ini mmg dh plan lama sgt...nk2 skg ni kakak dh dok asrama lg la ssh nk bjln....Kali ini aku ckp kt hubby nk tido kt homestay jek...x moh tido kt hotel...lg pun aku lebih suka msk makanan dr nk mkn kt kedai2.....dan bila di homestay terasa mcm dirumah sendiri jek....dh nama pun homestay kan......hehehehe.....
So cr punya cr di dlm mudah.com terjumpa 1 homestay di Apt Royal Lily Tanah Rata,....kot nk ikutkan aku x suka dok kt Tanah Rata.....lebih suka kr Brinchang lg....tp takpe la hubby kata...jauh mana pun nak pegi ke pasar mlm Brinchang.....so kata putus dibuat...aku pun dh alang2 sewa apt...ajak la mak, abah n along join sekali....n abg aku sekeluarga....tp abg aku x mo join.....k la mcm tu....
so bila tiba masa lg 1 minggu nk pegi tu...abg aku cl...nk join jugak....k la mcm tu...lg meriah kan...ramai dan huru hara umh dibuatnye.....
Pada 21/04/2012 jam 6.30am aku bertolak dr KL ke Cameron Highland....ikut jalan Tapah...hubby tny nk ikut jln dlm ke....x yah la...ikut highway je la..cepat sikit....sebelum keluar ke susur Tapah...kami sekeluarga berhenti di R&R Tapah utk mengalas perut yg sememangnye kosong dr KL td...
so bila kuar tol Tapah jek dh tiba masa nk mendaki ke Cameron Highland.....1 perjalanan yg memenatkan dan memeritkan...ye la...mn nk ikut belalakang lori yg terkemut2 berjalan tu.....




Ini la dia muka2 yg xcited nk ke Cameron tu.....

Bg sape2 yg pernah ke Cameron mesti telah melalui jalan yg berliku2...mcm ular kena palu kan....semasa dlm perjalanan ke Cameron...hubby mmg x berhenti dimana-mana....sehinggalah bila nak sampai ke Cameron Valley Plantation....Alif ckp....nk muntah....ape lg kelangkabut dibuatnye berhenti jek di tepi jln yg bukan tepi pun...lantak la....lg pun kete slow jek mesti nmpk la.....
lepas tu aku ajak hubby berhenti di Cameron Valley utk membeli teh yg dipesan oleh Ina.....lg pun nk meringankan sikit beban kepala yg dh berat ni....


Ini antara cenderamata yg dijual....cantik sgt...harga pun blh thn la....ape2 pun mesti kaler merah...i like.....n strawberry........
Nanti aku sambung lg dimana perjalan kami seterusnye....
1 perjalanan yg cukup mendamaikan hati dan minda ku.....



































1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...