29 December 2013

Jalan-Jalan @ Port Dickson on 28/12/13

Salam Semua....
Cerita aku kali ini...sebelum berakhirnya cuti sekolah aku decide nk pergi ke Port Dickson...day trip aje...aku mmg x suka bercuti time cuti sekolah maklum la expenses meningkat...org pulak ramai...
Actually hari tu HB keje..dia call tny hari ni x pergi mana-mana ke...so aku cadangkan ke PD je la....
So plan nk mkn kat Nasi Kukus Ayam Panggang Cowboy tp bila dok pikir balik...nk bertolak dari KL kul 4.30pm so sampai PD dh pukul 5.30pm..kebulur beb....coz aku ingat malas nk mkn tengahari....tp aku masak jugak lah lagi pun Nadia nk sangat mkn Ikan bawal masak tauchu....
Apa lagi aku msk la...mcm nk berkelah la pulak...hbs je msk HB pun balik...apa lg terus ke PD...kami lelalui highway LEKAS je...perut dah lapar ni...singgah dulu la kt R&R Beranang..lg pun situ tak ramai orang sangat....

 sementara aku, HB n Nadia mkn...ni lah kj 2 bdk ni bila jumpa benda-benda ni...

 Selesai dh pun mkn...kenyang...maka perjalanan di teruskan...

 dah sampai pun di Teluk Kemang Port Dickson...bosan la acara pantai byk yg dh hbs...maklum lah dh petang pun...

 Kat Teluk Kemang ni ada expo tajaan Pasaraya Sakan...mmg sakan la byk nye gerai2 dan pengunjung...


 banyaknya kete....apa lg pilih la sorang 1...tp harganye 3 bijik RM10.00

 Apa yg Alif tunjuk tu...

 ni la benda nya.......aiskrim goyang sebatang RM1 je...



 ni pulak suasana kat Pasar Malam Port Dickson..

 Beli ais blanded...selain tu aku jugak beli nasi lemak daun pisang RM1.50, cempedak goreng RM0.50 sebijik...besar2 lagi...putu piring RM0.50 sebijik....

 lepas je membeli di pasar malam...kami menuju ke parking di tepi pantai....situ ade orang jual steamboat...ramai orang..jenuh beratur panjang...

dan akhirnye...dapat pun...aku pun membeli 17 stick steamboat yg pelbagai bentuk dan rasa....
pukul 10..30 mlm kami pun bertolak balik ke KL...mmg seronok berjalan mcm tu...kot kata penat...aku mmg la x penat...sbb duduk jek...kui...kui..kui...cik HB la yg penat drive nye....hahaha...
sampai je KL dh pukul 11.30 mlm....
Home Sweat Home
Apa-apa korang 
Layan je...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...