16 September 2014

Percutian Ke Melaka 21/08/14-22/08/14

Assalamualaikum...Salam Sejahtera Semua....
Ni cerita percutian aku sekeluarga....di mana ye...di mana lagi kalau bukan ke Melaka la...
selalu bagat sih kami ke mari...kerna tempat ini aman dan menarik sih.....
K la kali ni macam biasa percutian di bermalam...kali ni kami bermalam di Homestay Akma Pandan Perdana Jalan Pokok Mangga Melaka...Harga...nye cuma RM100++ saja x sampai pun RM200.00
aku x blh la bg tepat2 hargani coz aku ni genuine customer dpt diskaun sikit...heheheh...
Mcm biasa berurusan dgn owner ni paling mudah...kot sampai saja kt Bandar Melaka call saja org tu...
Sebelum ke homestay kami p cari Klebang Original Coconut Shake...
Gambo takde aku x ambik...Harga RM2.50 saja...bg yg nk mkn di situ boleh masuk kedalam...selain coconut shake ade lg makanan lain kt situ...
tp bg yg nk tapau beli je di gerai luar tu yg kt tepi jalan...line Q mmg pjg tp sekejap je...coz ramai pekerjanye...lepas je hbs membeli aku terus ke Homestay sebelum tu singgah beli nasi ayam dulu sebelum masuk ke Pandan Perdana....
Lepas je mkn...apa lg membuta la kan....
Perjalanan dari KL sampai la ke Melaka hujan x berhenti2...

Diantara suasana dalaman homestay Akma.....

Lepas je bgn dr membuta kami buat keputusan utk pergi ke Masjid Selat...Lokasi senang je...(kot nk ikut kan aku pun x tahu...sbb ari tu naik Duck Cruise dia ikut situ so aku tahu la...)
Masjid Selat ni Subhanallah...cantik sungguh rekaan dalaman dan luarannya...

Pun ada Rest N Go...aku pun mencuba la sementara nk tunggu waktu asar kan....sambil2 tu meninjau sekeliling Masjid ni la....Lepas je solat asar kami terus ke Alai...mcm biasa la nk makan kt Gerai Haji Musa...tp.........cerita ni tergantung...coz aku masukkan kt topik lain ye...


Lepas je makan kami ke Pasar Malam berhadapan dengan Menara Taming Sari...
Cuma beli brg mkn apa yg patut...kami bergerak pulang ke homestay..

Keesokkan pg nye...kami menuju ke Muzium Kapal Selam...Lokasi...menuju ke Pantai Klebang korang blh nmpk byk bas2 lama di parking kt situ...so masuk je situ..blh nmpk signboard Muzium Kapal Selam...Jalan nk menuju ke situ...mcm menuju ke kontrak la...belum berturap...hanya jln berbatu2 saja.....
tiket masuk...
Dewasa : RM3.00
Kanak-kanak : RM1.00
Hbs je..kami menuju ke Port Dickson pulak...lepak2 disitu...


Lepak2 mkn rambutan n pisang....
Pastu balik ke rumah...

Apa-apa pun Korang
Layan Je...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...