Tuesday, September 16, 2014

Ikan Bakar Parameswara Umbai

Ini cerita kesinambungan percutian ke Melaka...kami pergi ke Alai rupa2 kedai Haji Musa belum buka lg...belum buka or tutup tak pasti la...coz masa tu kami datang dalam pukul 5.00 ptg mcm tu..
dengan hampanye kami terus kan perjalanan ke Umbai...bila nmpk je sign board ikan bakar Umbai...jalan terus2...sampai situ je dikenakan RM1.00 utk parking...situ byk gk gerai2 ikan bakar...
aku lak ternampak gerai Ikan Bakar Parameswara...ramai gk la pembaca blog mkn kt situ...aku pun ajak HB mkn kt situ...kite cuba mcm mn rasanye....

 Masa ni org x ramai lg...masih awal lg kn...

 Ikan yg segar2...cth hidangan...mcm tu blh nmpk harganye....

 Ketam....sayur, kerabu pun ada...kirenye byk pilihan makanan disini...

 1st kite sampai...sila cr meja dulu...pastu baru la pilih apa yg kite nk...
Buah ni mula2 aku ingatkan percuma rupanye kena byr...RM4.00
tp kalau x mo..jgn diusik w/p seketul...

 Kuah kicap cili n air asam...sedap...

 Pemandangan petang dari meja makan kami...

 Sotong Bakar Cili...(bakar ke...)

 Sotong Goreng Tepung...
RM43.90


 Sup Taufu...ni sedap...panas2 mkn...
RM9.00


 Lala Goreng Bercili
RM12.00
 Cencaru Goreng Bercili
RM9.00
Nasi Putih : RM7.00 (5 pinggan)
Air Teh O Ais Limau 2, Air Tembikai : RM6.10


Semuanye bercili kan..nasib perut x meragam...Jumlah keseluruhan mkn pd mlm tu RM90.00
Tp mcm mn pun aku masih suka Haji Musa punya....
Lain kali lah pergi lg...
Tak salah kalau kite nk memcubakan...
Apa-apa pun Korang
Layan Je...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...