Friday, October 28, 2011

Diet Oh Diet...


Bila cakap psl nak kurus...sume org nk kurus...aku ni salah seorng yg nk kurus la...bukan la kurus sgt pun...cuma nk kurang kan lemak-lemak yg melekat kt dlm badan aku ni...yg dh berpuluh thn lamanye....blh ke?????
Diet aku salunye....bab kata Fiza...hangat-hangat taik ayam....sampai hati ko erk....disebabkan hubby aku buat perangai ari tu....selera aku terbantut...sampai la ke saat ini aku berdiet...nak2 bila hubby cakap aku dh jdk 2x dr sebelum kawen.....waaaaaa..........
anak aku Fatahul lak cakap...mama kot duduk dlm kete...kete tu jdk rendah...kot turun kete...kete tu jdk tinggi...kurenggg asam punya anak...
takpe...mama akan cuba kurangkan berat sikit...
mmg aku x mkn byk2 dh...
kdg2 lunch cuma mkn apam balik yg rm0.70 tu jek sekeping
mlm cuma mkn roti hotdog tu separuh...tu pun selepas hubby beriya-iya surh mkn.....
kot ikut aku 1/4 roti tu dh la.....
ini merisau kan dia...takut aku jatuh sakit pulak..
kdg2 aku rasa takde tenaga dh....tp bila teringatkan balik kata2 hubby n anak2....selera nk mkn padam....
w/p tu mkn makanan kegemaran aku...kt PD masa tu nasi kukus ayam panggang kt depan PD Marina...aku cuma mkn nasi 2 sudu je...n 2 keping ayam....(x beso pun...bg yg pernah try ayam kt situ tau la saiz dia...kot sekor pun mcm 3 ketul jek ayam yg dijual kt kedai mamak tu)
w/p aku tahu cara diet aku ni mmg totaly salah 100%...aku x kire la janji dpt turunkn berat bdn aku ni.....aku akan berusaha dan terus berusaha...
tiap2 kali cuti...iya2 ajak Nadia p jogging la...tp bila tiba masa...malas la kaki sakit lutut sakit.....so bila nk kurus...mkn je kurang..senaman langsung takde...
aku harap diet aku ni dpt diteruskan...takmo hangat2 taik ayam dah....
Layan....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...