15 April 2012

Puff Sardin

Hari jumaat yg lepas aku dok curi2 chat dgn Ross...kwn sek SMAAT....lama tul kami terpisah...so fb ni la kami berjumpa dan berbual kenangan lama...
"Shima...skg ni kot tak upload masakan lagi ke....aku tgk kt blog ko tu jek yg ade....."
"ala aku lum update lg blog...malas tul la nk menaip...nnt2 kot ade masakan terbaru aku letak la"
so jumaat mlm tu
lepas jek Alif tido...aku pun mcm biasa la....p cari pak google utk melihat dan mencari ideal ape yg aku nk msk utk weekend ni.....aku tertarik pada 1 blog ni...lupa lak sape nama dia....dia buat puff sardin....mmg aku tahu pastry puff segera ade jual kt Hero...cuma aku mls nk buat jek...bila tgk blog org tu...rasa mcm tertarik pulak....
so ape lg sabtu pg aku p Hero dgn Alif cari pastry puff tu.....
sebelum pergi tu...aku sediakan inti sardin dulu....so Alif blh la main basikal kt luar....x ganggu aku nk msk.....
bila dh balik aku pun buat la puff sardin tu...ingat kan ssh sgt...rupa2nye senang ya amat...so selama ni buang duit jek aku beli kt bakery...sebijik rm2...bape bijik aku nk beli tu.....boleh mkn sampai hubby n anak2 serender...dan tak mengidam nk mkn puff sardin lg....haaakkkkkkk....


ni la rupanye puff pastry tu....kt Hero sebungkus baru rm4.50 / 10 pcs
yg penting halal...


ni la rupanye inti sardin aku tu...actually ni ikut selera masing2..ape yg nk dibuat inti...


ni la rupanye puff sardin yg dh siap dibubuh inti...kelar kan dan sapukan kuning telur diatas....


tarraaaaa....ni la dia puff sardin yg dh siap dibakar......menyelerakan...


mcm biasa Alif la penyejuk hati setelah penat aku membuat puff tu...
"pandai mama buat...sedapnye.....time kasih mama...."
yg lain2 tu mkn senyap jek tak ckp ape....no thank you...no nothing....ponet den...
hubby lak....of course la sedap...sebab tu tak komplen...
akak lak....intin dia sikit sangat...kot byk sedap la......
alasan......huh.....
korang layan je la....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...