03 February 2014

Jalan-Jalan ke PD @ 01/02/2014

Salam Semua...
cite aku takde lain...asyik jalan p PD...Melaka, CH.....
Nadia cakap takde tempat lain ke nk pegi...
Biasa la dh dok KL ni kt mn lg nk berhibur selain tempat-tempat tu kan...
So dikesempatan cuti CNY memerangkap Hari Wilayah aku ajak cik HB ke PD...saja...lg pun malam minggu mmg best ke situ...lepas di tepi pantai....sambil tengok gelagat pengunjung kat situ...
HB tanya p PD ni nk ikut jalan mana...salu aku jwp entah mls nk decide...buatnye aku decide...tiba2 jln tu jem...aku lak yg kena...lg pun bukan aku yg jd driver nye...ngeh...ngeh...ngeh...
HB mmg suka kalau ke PD guna highway LEKAS...turun pekan Seremban pastu masuk balik highway PD sampai la ke roundabout pekan PD tu....
Sampai je situ...alamak byk nye kete menghala ke Teluk Kemang ni...mmg jem giler ni...sure hotel penuh ni...before that HB ada tny nk p PD ni nk tido sana ke,....malas aku kata kang 22hb ni nk p Melaka...Melaka lg....biasa la kan....
Ok la...sampai je kt situ aku ckp kt HB kite p mkn Nasi Kukus Ayam Panggang Cowboy la...lg pun x mkn lg tengahari ni....so cerita sebelum tu aku kn buat sosej roll...itu la makanan bekalan aku ke PD sebenarnye..
Sampai kt NKAPC tu x bape ramai org...
Aku mcm biasa mengorder la...tp makanan dia simple je..x yah la nk beriya-iya order air pelik2...yg ada cuma air tembikai, apple n mineral water jek...

 dulu masa baru-baru buka kedai ni kecik jek...guna payung jek...skg ni dh maju...weken siap ada band lg...so time mkn tu seronok je layan lagi
Hiasan kedai pun byk ala-ala cowboy...pekerja siap pakai topi cowboy lg...

eh...awat ayam tu kurang...mn tak nye baru aku terkial-kial ambik gambar...diorang dh sambar dulu ayam tu...Alif lak mama tak habis-habis nk tangkap gambar...orng nk mkn tau tak....huhuhu...kurang asam....
 ni la dia harga nasi nye...1 set RM5.00
korang blh dapat 1 mangkuk nasi, 1 mangkuk sup dan ayam panggang...
Aku memesan 1 ekor ayam, nasi 6 dan air mineral 6. masa dh separuh mkn tu aku add lg ayam 1/2 ekor.
Mesti korang pelik kan...byknye aku melantak...jgn korang tak tau...ayam tu kecik comei jek...bukan besar gedabak tu..maybe berat ayam tu dlm 1 kilo je kot...
Semua sekali RM37.00 sahaja...kot tak silap sekor ayam berharga RM18.00
yg specialnye dah tentu la sos tu....mmg terbaek....

 kenapa Alif buat telinga mcm tu....sbbnye dia nk tiru telinga lembu tu....tp sebenarnye bukan telinga tanduk lembut je...eh...jap..jap...kot ade tanduk bukan ke kerbau....entah la...layan jek...

 weh...tgk sini...nk ambik gambo dulu...huh...semua dh kelaparan la tu..
aku nk ambil gambo live band tu...HB aku interprem la pulak....
Sebelum mknan sampai ambik gambo dulu ngan cik HB...tu awat gelak beso tu...ooooo...nk tung-tung bayo mkn yek....

 Gambar tepi kedai.....

 Lepas je mkn...masih awal lg ni...p layan jap kareoke kt PD jap...sejam jek...pastu p pasar mlm...kemestian bila ke PD la....byk tul kete...jem nk parking pun susah....last2 dpt gk parking kt tepi Hotel Seri Malaysia...tp situ gelap sikit la....kena la jln kaki jauh sikit la....p pasar mlm beli otak-otak, putu piring dan ice blanded...aku tertarik pakcik ni jual otak-otak...slow jek...kot org ramai mau berpeluh pakcik ni...erm...mcm ni la org nk cr rezeki yg halal kan....hbs membeli apa lg cari pot kt tepi pantai la jwp nye....

 Bentang tikar..aku pun mcm biasa la dok luruskan kaki...yg lain-lain mkn la...selain dr membeli kt psr mlm...aku ade bwk air teh, sosej roll with sardin, keo teow goreng, cucur jagung dan buah limau...
makan sampai kekenyangan...Alif lak x mkn sangat lebih suka nk main buih sabun...tp bukan pandai tiup sangat pun....suka hati...jgn kacau mama dh la....sib baik ade yg melayan....

Fatahul lak take over tiup buih...Alif lak tangkap buih2 sabun tu....
aku pulang ke KL dalam pukul 10.30 mlm...jem jugak kt high...coz time balik HB guna Highway PLUS...ingat tak jem....mlm2 HB x suka ikut highway LEKAS...sunyi n gelap kata HB...tak ramai yg lalu....
Sampai je umh dh pukul 12.00 mlm...
mengantuknye.....
Apa-apa pun Korang
Layan je..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...