Wednesday, February 26, 2014

Percutian ke Melaka @ 22/02/2014 Part 2

Ini cerita kesinambungan aku ke Melaka...
Erm...selepas menaiki Duck Cuise tu kami masih pusing jalan kaki dia kawasan Sungai Melaka...hajat dihati nak naik River Cruise or Taming Sari..
tp x jadi lah...dh biasa sangat naik...
Sambil2 tu kami beli cendol dan makan dodol panas...tp hari tu dodol tak panas sbb mesin rosak kata bdk penjual tu...lupa nk ckp....selain ke situ....kami ade jugak pergi ke Kedai Tan Kim Hock...mmg kemestian ke situ untuk mencari jajan....Alif mcm biasa mmg suka dengan candi kelapa...dlm buah plastik kelapa lg...
So perjalanan di teruskan ke Alai...apa lg mencari seafood la kan....
Masa 1st time aku dtg tu dh mlm so x bape nk cam jalan kan,...
Lokasi sungguh senang...dr Ujung Pasir jln terus sampai la ke penghujung jalan...ke kiri Jln Alai..ke kanan Jalan Alai...
so ambil ke kanan...nmpk sekolah di sebelah kiri teruskan lg..melalui jambatan...dlm beberape meter je blh nmpk pintu gerbang atau Ikan Bakar MBSM....kat pintu gerbang tu ada tertera Crystal Bay..or Taman Alai Perdana....so parking kereta dikenakan bayaran RM1..
korang blh cari gerai Haji Musa....besar gerai dia....ramai betul org pergi situ
Selain service yg cepat, sedap....dah tentu la murah kan....


 Lala masak cili berharga : RM20.00

Ketam masak Stim RM18.50 seekor saja...bersaiz telapak tgn ye...
Selain tu ade lg Ikan siakap berharga RM24.80
Sotong Goreng Tepung RM18.00
Dengan Ait teh o ais limau dan jugk nasi kesemua sekali berjumlah RM91.90...
Gambo kurang memuaskan disebabkan camera hbs bateri...aku x bape suka ambik pic guna hp...
Berbaloikan...kami mkn sampai puas...otak-otak dan jeli kelapa mmg x sentuh...takut kekeyangan nnt...
menjadi trend org melaka...mkn ikan bakar dengan nasi lemak....aku mkn sebungkus n HB mkn sebungkus...tp bg aku nasi lemak kurang kick...sambal pedas sangat...
aku rasa puashati berbanding aku mkn kt gerai yg pertama tu yg service lama, rasa tah apa-apa...mahal pulak tu...sampai RM100...hari ni ade ketam pun x sampai RM100...
Lepas je mkn...mlm masih awal...anak3 sibuk ajak ke fun fair....apa lg kopak lg la duit cik HB ku...melayan bdk2 ni kan....nasib baik ajak p fun fair...kalu GH lg la teruk kn...
Lepas tu kami balik ke homestay....esoknye perjalanan diteruskan ke PD...perjalanan diteruskan ke Shah Alam...lepas beli barang yg dihajati oleh Nadia...mkn mlm kt Shah Alam...dh lama x mkn kt situ....
dan balik ke rumah...
so kali ni HB mmg kopak la ye.....
Thanks coz belanja ayang n ank3...
Apa-apa pun Korang
Layan Je...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...