Thursday, November 26, 2015

Sepetang Di Desa Balqis Kuala Linggi Melaka

Assalammualaikum....
sudah lama aku tak mengupdated blog...bila mood malas melanda...hari ni aku nk masukan cerita2 yg dh lapuk yg ada didalam simpanan...biar pun cerita dah lama tp aku kena masukkan juga supaya tak hilang dalam memori aku bersama2 keluarga...
Kali ini aku ke Desa Balqis Kuala Linggi...saja jalan-jalan tengok kawasan....
bila sampai sini hari dh mulai gerimis..x puas aku menatap keindahan alam....sesuai dengan namanya...jadi ini saja yg dapat di kongsi bersama...
disebabkan aku mengunakan HP je...jd mutu gambar tak berapa cantik...coz HP aku mulah punya ma....












Desa Balqis banyak menyediakan chalet berciri rumah-rumah tradisional..bg yg ingin menikmati keindahan kampung boleh la datang ke sini....yg tinggal di hutan batu mcm aku mmg seronok kot ke sini...disini juga terdapat pantai persendirian, pool, padang....
bagi yg berminat ingin mengadakan family day...mungkin Desa Balqis boleh la dimasukan didalam salah 1 tempat ye...
Uniknya setiap nama Chalet ini antaranya mama, pak long, pak lang, pak ngan, atuk, nenek, kak lang, kak chik...dan byk lg....
pada yg berminat boleh la melawat page Desa Balqis...kat situ pun ada diletak kan senarai harga chalet...




Selain ke Desa Balqis kami juga ke Kg Kuala Linggi...pemandangan kat sini pun cantik2...banyak terdapat chalet dan juga homestay...yg pasti nya setiap kali hujung minggu mmg ramai org kesini...selain dengan keluarga ada juga yg buat hari keluarga...mmg meriah..
waktu pun dh hampir senja...kami beredar meninggalkan kampung yg sungguh mendamaikan..menuju ke Port Dickson...hajat dihati nak pergi ke pasar malam PD...
disebabkan cuaca tak menyebelahi kami...aku cuma dapat membeli steamboat...tu pun makan dalam kereta je...
lepas tu kemana lagi....
bertolak balik ke KL la ye....
Apa-apa pun Korang
Layan Je....
Wassalam....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...