26 November 2015

Sepetang di Banda Hilir Melaka

 Assalammualaikum....
Kali ni aku ke Melaka lagi...jgn muak ye baca celoteh aku pasal Melaka...
tah kenapa aku suka ke Melaka...mungkin salah 1 destinasi pelancongan yg berhampiran dengan KL kan...perjalanan ni kali ni aku tak pergi dengan keluarga saja...tp pergi dengan Ina, Syam dan anak2nya...
Disebabkan bertolak dari Kuala Lumpur pun dah petang...tak banyak la tempat2 yg sempat kami jelajahi....
Destinasi pertama adalah Perkampungan Hang Tuah...

 Kalau dh sampai kat sini...bg yg pengemas key chain,  fridge magnet...sila lah beli disini kerana harga sangat sangat berpatutan jika nak dibandingkan kat Bandar Hilir nanti..bila sampai kat sini aku apa lagi rempat la fridge magnet....even p Melaka dah banyak kali...disebabkan design FM sentiasa berubahkan...

 FM ni cuma berharga RM10 ada 6 pcs...murah kan...boleh la diberi pada kawan-kawan dan juga jiran tertangga kan....

 Me, Ina, Iriz kat Telaga Hang Tuah..eh..eh..Haikal ada sebelah...
Haikal tu tak bape sihat....


 Masa ni ramai betul rombongan sekolah...teringan aku masa zaman sekolah dulu...masa tu umur 16 tahun ke Melaka...time tu aku tak p sini....



Hang Tuah Centre...boleh je kalau korang nak masuk sini...
aku dalam kete je ambil gambar....



 Selepas tu perjalanan diteruskan ke Banda Hilir...disebabkan dah masuk waktu asar...aku ajak HB ke Masjid Selat...mmg wajib ke sini bila ke Melaka...Iriz ditinggalkan kt aku sementara Ina solat...
Banyaknya ikan...kata Iriz....
kih...kih...kih...



My Family...

Ina family..

Lepas tu kami ke Original Coconut Shake Klebang...sampai dh kul 5.30..cuma dapat coconut shake jek...banyak makanan dh hbs....lain kali kena repeat lg nih....
Apa-apa selfie dulu yek...

Nurin rugi ko takde...
Dayang ko lambat sangat...ni je yg tinggal...
Oh ye...patutnya Dayang pun join jugak...tp disebabkan dia lambat bertolak dari KL...so x dapat la join group kami....

Perut dah lapar ni...kami teruskan ke Taming Sari...park kete kat situ...lepas tu ke JR asam pedas berhadapan Taming Sari....
Sedapnya Asam pedas....harga erm......boleh la...tak la murah berpatutan la ye....

Disebabkan konon-kononnya nak tunggu Dayang...kami lepak kat taman Taming Sari tu dulu...
tunggu lama jugak la,,.
Lepas tu kami wat keputusan balik KL je...
dh pusing-pusing Banda Hilir....
Apa-apa pun Korang
Layan Je....
Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...