Thursday, November 26, 2015

Fatahul dari Tangkapan Gambar oleh Alif

Assalammuaalaikum....
Hari ni 14/11/2015...buat pertama kalinya aku balik tengok Fatahul ber2 dengan Alif....
Nadia ada jamuan pengawas, cik HB kj pulak...
aku ambil keputusan balik dengan sicomei dah la...senang nk bawa transmisi auto ni kan....
jadi lepas je sarapan aku terus menuju ke destinasi...sampai kat Changkat Chermin dah masuk waktu zohor...ramai anak-anak MTQ 12 sedang menikmati makan tengahari...Fatahul apa lagi...berlari la bila nampak aku sampai...
Sampai je...terus dia tanya...abah mana...kakak mana.....
ala siannya...
Alif disebabkan dah lama tak jumpa dengan abg...mula la dia ambil gambar abg...
bila dh jumpa Fatahul...aku ambil baju kotor terus ke Ipoh...ke rumah Zana...bermalam disitu...sepanjang perjalanan ke Ipoh...hujan selebat lebatnya....
Dalam kereta Alif merunggut...
"Abg tak senyum pun...'
mmg la...sebab Alif tak suruh abg sedia...
Esok Alif nak ambil gambar Abg banyak-banyak...



 Keesokan harinya...pagi-pagi aku dah sampai kat MTQ 12 ditemani Zana dan Alif...Fatahul tak bangun tidur lagi...Ustaz kata selalunya hari minggu lepas solat subuh murid-murid diberi kebebasan tidur lepas solat...hari lain takde harapan la yek...banyak aktiviti nak kena buat...
seperti yg Alif kata semalam...kali ni mmg banyak diambilnya gambar...







Muhammad Shafiq Fatahul adalah salah seorang pelajar
Maahad Tahfiz Al Quran Wal Qiraat Addin 12
Cawangan Changkat Chermin...
Tahun 1 dan in shaa Allah tahun 2016 dah tahun ke 2
walaupun terdapat banyak dugaan..semoga adik tabah menghadapnya..
mama doakan semoga adik berjaya didalam pelajaran.....
Mama Love U so much.....

Apa-apa pun Korang
Layan Jek
Wassalam....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...