05 April 2023

Menu 13 Ramadhan 1444H @ 04/04/2023

Salam Ramadhan....
Hari ni hari selasa... lagi 2 hari nak sampai pertengahan bulan ramadhan...
Menu yang simple untuk berbuka kami pada hari ini....
Hari ni aku potong 3 biji mangga lemak manis yang dah nak mulai mengecut. Mangga ni tengok je kulitnya hijau... kecut..tapi rasanya lemak lemak manis... kalau belum masak lagi rasa ranggup dah tak masam... 
Aku goreng juga telur mata ku campur kan denga tauhu... buat masak sambal cili api...
Menu ni memang anak anak suka... Hari hari buat pun takpe...
Tapi tauhu tu diorang tak makan la...aku yang makan sorang sorang.
Ku tumis juga kacang buncis campur dengan sedikit kobis... pecah kan telur settle dah....
Campur sedikit sesedap rasa maggi yang ni jangan lupa ye...
Aku gorengkan juga 4 ketul peha ayam.... Baru goreng 2 ketul, Nadia dah call suruh ambil kat LRT Salak Selatan... angkat ayam tutup api dulu...
Balik ambil Nadia jam dah pun pukul 6.55 petang... Punya la laju aku merempit balik... Hari dah mulai gelap bila bila hujan akan turun dengan lebat nya... Alhamdulillah sempat sampai rumah... Sambung balik goreng ayam yang lagi 2 ketul tu... Kemudian goreng semula ayam yang 2 ketul mula mula tu...sebab aku tengok ada kesan darah...Mungkin belah dalamnya tak masak lagi la tu....
Siap masak buat kan semug milo untuk aku dan juga Alif...
Siap je semua tu iklan kat TV3 dah kedengaran... Kedengaran nama Shanaz Ahmad...
Kami tau dah kalau suara Shanaz Ahmad keluar kat tv3 tu... Shanaz akan membaca doa berbuka puasa...Hehehe...
 

Alhamdulillah kenyang dah menu macam ni pun...
Jangan lupa bersyukur ye..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...