11 April 2023

Menu 18 Ramadhan 1444H @ 09/04/2023

Sambil aku buat tart nenas sambil aku masak... Pukul 11 aku dah masak... 
Awalnya masak... Ye la Nadia nak bawa bekal. Katanya tak tahan nak membeli makan.
Nak berjimat kata nya....
Ok la aku masakkan sambal sotong. Ingat nak goreng sayur tak sempat nak masak dah....
Siap masak kami keluar. 

Menu kami hari ini... 
Aku balik rumah dalam jam 6.30 petang.
Aku goreng tauhu, potong nenas.... Ok dah settle
Kuah asam pedas ikan sardin ada lagi seketul... 
Sambal sotong memang dah siap masak tengahari tadi...
Bubur lambuk kampung baru.... Emma bagi dapat kat dewan....
Aku beli lepat ubi.... dah juga kuih abuk abuk.....
Lama dah aku teringinkan kuih ni...baru la aku jumpa...
Aku nak juga tepung bungkus...tapi takde....

Ni la rupa kuih abuk abuk...
Diperbuat dari sagu putih, kelapa dan juga gula melaka...
Kemudian dikukus.... Alhamdulillah... lepas kempunan aku nak makan kuih ni....



 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...