11 April 2023

Tart Nenas Projek Pagi Ahad Lepas Subuh

Hari ni lepas je solat subuh, aku terus ke dapur. Hari ni nak buat tart nenas. Semangat betul.
Selalu macam tu la bila tiap kali raya memang nak buat tart nenas.. Lepas tu jadi malas, Malas bila nak memikirkan nak mengulung tart tu. Jadi untuk kali ni aku nak buat tart nenas jenis kiub kiub ni...
Masa mula mula buat tu aku tak tau teknik...
Tepek la tepung dalam acuan kiub tu lepas tu letak inti letak lagi tepung tu...
Kesudahannya melekat... Adooooiiiiiii letih la macam ni.....
Last baru la aku dapat idea... Aku bulat bulat kan dulu doh tu... letak inti kemudian bulat kan semula...
Buat kan bentuk lonjong sikit.... Kemudia masuk kan kedalam acuan kiub ni... 
Ha kan dah cepat... apa la... kenapa tak terpikir kan...
Laju la aku membuatnya...
Siap je dalam pukul 11.30... Terus mandi nak hantar Nadia pergi kerja...
Balik hantar Nadia, aku terus ke Sepang.... Saja jalan jalan cari buah dragon..... 
Singgah ke Bazar Ramadhan kat Banting.... 


Walaupun rupanya tak la lawa mana tapi ok la la rasa nya....
Alhamdulillah tahun ni aku tak yah dah beli tart nenas...
Inti ada berbaki lagi tu... Nanti free aku sambung buat lagi la...

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...