Friday, March 16, 2012

Bihun Goreng


Balik je dr kerja pada 14/03/12....apa nak masak untuk makan malam ni erk...mee goreng...Fatahul & Nadia lak x sukaAlign Center...keo teow goreng laki lak x suka..susah macam ni...buat bihun je la lagi senang. Disebabkan itu lah aku akan beli bihun 1 bundle beso..x beli yg paket kecik2 tu...rugi jek...Salunye ape je yg aku masak adalah mengikut rentak hati aku...dari segi bahan-bahan yg dicampakan pun mengikut apa yg ada kt umah aku je la...aku mmg malas nk pergi ke Hero kang lain yg dipikir nak dibeli lain lak yg aku beli..dh over bujet...hehehehe...sementara aku nak masak tu..ni la yg ahli keluarga aku buat...sabar menuggu bihun goreng nak masak....



Alif sempat buat peace your.......


Bihun Goreng mudah dan sedap....yum..yum..yum....

Resepi Bihun Goreng

1 paket bihun...rendam dulu erk..
bwng merah n putih blander (dh siap2 blander pun..byk2 nk msk senang...a.k.a. malas)
2 sudu cili blander (yg ni pun sama..siap2 dh blande)
1 sudu sos tiram
1 ketul kiub ayam
1/2 gengam udang kertas
2 batang fish cake
6 ekor sotong
2 pokok sawi
air, garam secukupnye

p/s aku tak letak kicap...sbb goreng bihun mmg aku suka yg merah kecuali mee or keo teow baru aku letak kicap...simple je bihun goreng aku ni kan...rasanye mmg sedap....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...