05 April 2014

Macam-macam aktiviti cuti sekolah @ 21/03/2014

Salam Semua....
N3 kali ni mengisahkan perjalan aku ke kampung...ramai betul kenduri kawin ari tu....kdg2 1 hari tu ade 3 kenduri....so semua kenduri tu kena la pergi kan kot tak hampa la tuan rumah...tak ketinggalan juga hari tu ada kenduri kt Penara ni...anak-anak Bang Leman n Kak Ros yg kawin...sowey ye....tak dapat nk menghadirkan diri dan memeriahkan majlis ari tu...
Actually ari sabtu tu aku ingin menghadiri majlis perkawenan sepupu aku kt Bandar Sri Iskandar...aku bertolak pagi lepas subuh dr KL...samapai kt Tanjung Malim utk sarapan kt situ....lepas je sarapan...alamak..tayar kete pancit la pulak...HB kata ni bukan bocor tp tayar dh merekah...so nasib baik la ada kedai tayar kt situ kena tunggu kul 9.00 br bukak...lepas je tukar tayar tu...perjalanan diteruskan....sampai je kt kenduri dh pukul 12.30...org tgh ramai...ramai gk sedara mara yg dh sampai....mak n bapak aku pun dh ade kt situ....hbs je mkn terus balik ke rumah....
Aku tak pernah berkongsi cerita pasal kampung aku...parents aku suka bercucuk tanam di kawasan rumah...w/p pun takde tanah...(mana nk ada dh semua disimenkan) tanaman tu di tanam dalam pasu....

Ada pokok orkid, daun kari, limau purut dan pokok delima
Ada byk lg...tp yg ni je aku ambik...mls nk memusing kt sekeliling rumah...

belah petang aku pergi ke Lumut tp sebelum tu singgah dulu kt Ayer Tawar tukar cermin mata aku...dh dekat 4 tahun tak ganti...so perjalanan di teruskan ke Lumut...cantik kan panurama Lumut skg ni...ada kedamaian disitu...tp yg lecehnye nk lepak kt sini adalah disebabkan parking yang terhad...2 3 kali pusing baru la jumpa parking...ingat ye....sini parking berkupon...kang tak pasal-pasal kena saman....

Kt Pekan Lumut ni mcm2 jualan ada...cenderamata, bj, makanan laut.....rambang mata la tgk kan...tp disebabkan aku dh biasa so x la ghairah nk membeli...mcm biasa makanan favorite anak2 aku adalah string squid...aku pun suka jugak...mula-mula HB ajak p Pangkor...just day trip mcm tu....tp kalu nk pegi kena la pagi-pagi...ni dh ptg...malas la...

Esok pg nye lepas sarapan aku ajak HB p Bota Kanan...konon nk tgk tuntong.....belum bukak lagi...pastu decided p Parit ikut Bandar Seri Iskandar....Parit ni mcm just a small little town...pekan cowboy....ni gambo aku ambik dlm kete jek...tu yg kelabu jek....Parit ni town yg terpinggir dr arus kemodenan...masih byk bangunan yg lama kat situ....bandar ni betul-betul di tepi tebing sungai Perak....
aku ingat lg cerita Tain...yg Sheila Rusly belakon tu...di sini la pengambaran tu...tu psl lograt perak pekat benor....

Lepas je pusing-pusing...aku p kenduri kawen kt Dewan IKM Manjung...nama pengantin tu Nawal Husna...teringat aku cite PSM.....makanan sini simple jek...hbs tu terus balik ke rumah coz ada lg kenduri kat situ...lauk kt situ banyak tp tak boleh nak makan dh...kekenyangan...
Hbs je kenduri tu terus balik ke KL...HB ikut jalan Kuala Selangor...jem nye kt kawasan Hutang Melintang...sampai je kt kawasan Haji Doraini Sungai Besar....aku ajak HB singgah meninjau kawasan D'Muara Resort...cantik.....
.
 Pemandangan di kawasan chalet tu...petang-petang blh nampak nelayan balik dr menangkap hasil laut.

nanti ada rezeki lebih kite tido sini yek....cantik sangat...nk p lepak kt Lagend Water Home PD mahal sgt...sini pun jd la kan....
So apa-apa pun
Korang Layan je....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...