Friday, February 20, 2015

Cerita Ku Hari Ini @ Birthday Alif 08/02/2015

Assalamualaikum...
Ini lah pertama kali aku dpt berjumpa Fatahul selepas kemasukannya di MTQ 12, ibu bapa terpaksa patuh pada jadual melawat / Outing para pelajar ini...jadinya 08/02/15 adalah pertama kali dapat berjumpa anak-anak ini (pening bahasa aku ini...) hari sabtu lepas je habis bekerja kami terus balik ke kg...singgah sebentar di Slim River utk mengambil Iqhwan disitu...dan perjalan di teruskan...melalu Highway PLUS dan susur keluar Tapah...berhenti makan disitu dan perjalaan diteruskan ke Kampar..singgah sebentar menunaikan solat asar di MTQ 1 Malim Nawar....sampai saja di Changkat Chermin dalam jam 6.00 ptg, Fatahul tak menjangkakan kedatangan kami...
Mama : Adik ok ke???
Fatahul : Ok je mama...
Mama : Best tak sek sini, td tgh buat apa??
Fatahul : Best je...td tgh buat kerja sekolah...
Mama : Owh ye...Mama ada tgk sesi orentasi kt FB sek...rajin Ustaz updated.
Fatahul : ye ke...
Mama : Ada tak bj2 kotor yg nk mama bwk basuh...
Fatahul : Takde...Lg pun bj basuh 2 hari sekali...semalam dh cuci...
Mama : Alahai...pandainya adik... dlm hati dia tahu ibu dia jauh tak dapat nk ulang selalu...
kiranya dh berdikari lah tu...


 Jadi sebelum balik ambil gambo dulu... sebelum nak solat magrib..

 Alif & Iqhwan

 Hari ini ahad...ada mesyuarat PIBG MTQ 12,...byk juga lah usul2 yg dibangkitkan...
Pelantikan Pengerusi dan ahli-ahli AJK yg lain...biar mereka lah, aku cuma mendengar saja...
Banyak juga lah ibu bapa yg bermurah hati memberi kamera, laptop, aircond. dan terbaru ada yg sudi memberikan sumbangan mesin basuh dan ada juga yg ingin menyumbangkan sabun pencuci...
alhamdulillah...moga2 mereka ini dimurahkan rezeki hendaknya...


 Janji lepas habis meeting nk jumpa kawan lama...dh 22 tahun tak jumpa...since hbs SPM semua bawa haluan masing-masing...
Kawan ku ini sekelas since kami di tingkatan 1 - 5, sehingga ada cikgu yg mengelar kami adik dan kakak...mana tak nya no exam masing-masing mmg dekat...tak aku atas...di bawah..tak aku bawah dia atas...mcm meniru pulak..padahal huruf nama lain kan...
Kawan ku ini Kamariah Bt Salah...actually Salleh..tp biasa la JPN salah tulis kan...
Berketurunan jawa dari Kampung Sungai Ramai Ayer Tawar....
Tak sangka..Kama sanggup cari aku kt MTQ ni...lg pun dia nk p kenduri kawin kt situ...
apa lg bila dh jumpa...terjerit-jerit la mcm perangai sekolah-sekolah dulu...masing masing tak sedo ank n laki dok perati je...ish...ish... malu betul...

Kek Birthday pilihan Alif...
Habis je meeting tu kami pergi ke Bandar Seri Iskandar...makan tengahari kt situ dulu...
Habis makan tunai kan permintaan Fatahul nak kan kopiah merah ditengah, kasut bola dan stokin,...mcm2 la...pastu tu ke Tesco utk mencari kek Alif...
Dah dapat kami teruskan ke Parit sbb aku nk htr kain utk di buat bj raya..nnt lambat2 cina tu tak mo ambik dh utk tempahan...cari punya cari dapat la bola sepak yg Fatahul ingin kan...


Sambut di tepi sungai Perak kt Parit je...

Peace Your...





Nampak kan kt belakang tu...pokok2 yg ditengelami banjir...mmg dalam...blh nmpk kesannya...masa banjir berlaku hari tu.....
Hbs je...terus htr Fatahul balik sebelum waktu asar...perjalanan diteruskan ke Kuala Lumpur...
Tinggal adik..nnt mama datang lagi waktu next outing ye....
apa-apa pun Korang
Layan Je....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...