27 February 2015

Seronok Hari ni Dapat Berjumpa & Outing dengan Fatahul buat kali ke 2 @ 22/02/2015

Assalammualaikum....
Hari ni aku dapat membawa Fatahul keluar berjalan-jalan...Pukul 7.00am kami bertolak dari KL ke Changkat Chermin...sampai dalam pukul 10.30am...itu pun berhenti makan di Tapah...Perjalanan kali ni melalui Highway Plus dan keluar melalui susur keluar Tapah...singgah sarapan kt Tapah dulu...
Sampai je kt MTQ 12 Changkat Chermin...Fatahul dah nampak ketibaan kami...
Fatahul : Mama......
Mama : Macam mana adik tau mama datang
Fatahul : Agak je...sbb hari ni blh outing...mesti mama datang...
Mama : (dlm hati kot aku x dtg mesti hampa kan...)
Macam mana adik tau ni kete mama...mana tau byk lg parents lain kete mcm ni..
Fatahul : ala kete mama kn ada lambang Perak ni...
Mama : so nk pegi mana ni...
Fatahul : P mn2 je la..org nk kasut futsal...
Mama: Kasut lg...ari tu kn dh beli...
Fatahul : ari tu kasut bola...

Kot mcm ini la gaya nya..takut aku nk balik tgk Fatahul...mcm2 permintaan dia...dia tau aku mesti tunai kan...nk p rombongan kt Klah Hot Spring la sib baik murah je, nk beli jersi bola sepak n futsal la...nk hanger la, tu belum lg duit poket, makaan utk simpan stock...
kot x dibagi kesian pulak....
Pagi td cuma sarapan roti canai...sorang sekeping...tp blh la nk tambah sikit2...ustaz beli dh cukup kira...alahai..sian nya tp ye la dgn cara ni la ustaz tu nk mendidik ank2 MTQ supaya lebih menghargai apa yg mereka ada..kot kt umh main balun je sampai kenyang kan...
skg pun tgk Fatahul dh "slow" sikit tak mcm dulu...
Kami decide pergi ke Tesco Manjung je la...senang...situ semua ada...blh la utk merobek kan poket aku kan...beli ala kadar sudah ler...sementara kami shopping...(shopping la sgt...) Nadia lepak kt FC sambil layan homework dia....


 Fatahul makan Nasi Ayam Roasted @ RM5.00...kami tak makan masing2 kekenyang lagi 

 Alif as usual...coklat je keje dia...
kot tak dibelikan asyik nk membanding2 kan...dengan Fatahul...

konon ada intenet free la tu...intenet lembap...
Habis je terus kami ke Bandar Sri Iskandar...makan kt kedai yg selalu kami makan tu...byk lauk2 dh hbs...pastu aku singgah kt umh mak sekejap....Nadia n HB membuta je la....aku lak layan Fatahul wat homework w/p hakikatnya aku pun tak tau kan...kih..kih..kih...
Sebelum masuk waktu asar, aku dh htr Fatahul balik ke MTQ...Bai adik...mama balik dulu...
Bln 3 ni cuti sek..mama dtg lagi.....
Lepas tu perjalanan diteruskan dengan misi menghantar Iqhwan pulak kt Slim River...sambil tu servey MTQ Tapah...seronoknya...sunyi je tempat tu...
sampai je MTQ 14 Slim River dalam jam 11.00pm...jem teruk betul...
kami sampai ke KL dalam jam 1.00am....ambik kau....
Apa-apa pun Korang 
Layan Je...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...