Friday, October 21, 2016

Balik Kampung Sungai Labu Simpang Lima @ 17/09/2016

Assalamualaikum....
Cerita kesinambungan aku...
Semalam diadakan kenduri tahlil kt rumah....
hari ni pg2 bgn tak tahu nk buat apa...bila mak cerita Busu Inah patah kaki...
aku ckp kt mak...jom la kita p sana....perjalanan dari umh mak ke Sg Labu dalam 2 jam jugak la
disebabkan faktor jalan yg bengkang bengkok...bila sampai Simpang 5 aku dh confuse....
memang dh berubah kampung ni...dgn pembangunannya...byk betul perumahan taman-taman kecik didirikan...mcm cendawan tumbuh...
setelelah sesat beberapa kali....sampai la kami bertanyakan seorng pemuda ni
apa taknya...p masuk Parit Haji Wahab...
kat sini...nama jalan dia special...Parit Haji Wahab, Ban la..Tali Air la....
Akhirnya kami sampai juga...
dapat la berjumpa dgn Tok Busu dan Busu Inah....
Rumah pusaka arwah atok masih teguh berdiri walaupun rumah tu dh byk yg reput dimamah anai-anai...maklum la rumah ni lebih 50 tahun dah...
Perkara yang melucukan...bila mana nak naik tangga...
sorang sorang naik x boleh ramai...
yg paling syok along...siap merangkak naik...punya la takut tangga patah...
Selepas makan tghr...selepas asar kami balik ke rumah...


Bergambar kenangan bersama tok busu, busu Inah (intai celah tingkap) dan sepupu aku Kak Misah...
Alhamdulillah lepas dh hajat nk bertemu dgn tok busu sekeluarga....
Apa-apa pun Korang
Layan Je...
Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...