28 October 2016

Jalan-Jalan di Bustel Klebang, Melaka @ 22/10/2016


Assalammualaikum...
Hari ni sabtu aku kena kerja...balik je kerja HB call cakap dia otw balik...aku balik je kerja terus masak nasi goreng...menu simple jek untuk HB n anak2...bersiap dan terus ke Klinik Kesihatan Bandar Tun Razak..buat apa aku ke situ...ada la...nnt aku cerita kan..
Lepas tu apa lagi perjalanan diteruskan ke Melaka melalui lebuh raya PLUS dari Tol SG Besi ke Ayer Keroh..bg yg tak tahu nilai tol tu adalah RM16.50..
Bila keluar tol kami melalui Jalan Ayer Keroh...nmpk mcm byk kereta...dan aku suruh HB masuk ke area Bukit Katil...lalu situ ok dan kereta pun tak banyak...
tiba2 aku terpandang Gold Cost Melaka...ooo kt sini rupanya....perjalanan diteruskan ke Bandar Hilir...untuk mencari tempat landing malam ni la kan sbb nya kalau ke Melaka aku x suka booking hotel..bg aku byk hotel di Melaka ni tak perlu risau hotel penuh...
bila servey 2-3 hotel akhirnya aku mengambil keputusan utk tido di The Trend Hotel...dan ini bukan kali pertama la aku lepak hotel ni...harga utk 1 room Queen Bed RM89.00 + RM50 deposit..
Lepas dh check in kami keluar semula dan teruskan perjalanan ke Pantai Klebang...
Disebabkan dh selalu sangat ke Melaka...kami mmg jarang pergi ke Bandar Hilir..

Lepak ditepi pantai Klebang atau org kata Bustel Klebang...
dengan angin yg bertiup sepoi2...ni kalau bagi bantal mau lena ni....
Disitu banyak gerai kot bagi yg nk mengisi perut....mcm2 ada kan....
Di Dataran 1 Malaysia pulak ada jualan Car Boot...mula2 aku lalu...alamak...jem la byk kereta ni mcm mn nk masuk...rupa2nya ada jualan jek....tp aku x singgah pun...jd x pasti la apa yg mereka jual...




Bila waktu malam aku mengaji HB ke Pantai Cahaya untuk mkn tomyam best disitu...
Aku decide ada 1 tomyam ni sebelah pantai...berhadapan dgn hotel yg dh tak berpenghuni....
Segarnya angin sementara menunggu makanan sampai...Alif pulak nk makan burger..Kat sini ada otak2...sedap...ada satay... aku order tomyam campo je sbbnya seafood takde pulak...potong betul la...
bila dh habis makan...time nk masuk kt kereta aku perhatikan hotel/aprt tu...gelap gelita bila malam...seram aku....
Perjalanan diteruskan ke Bandar Hilir..apa lagi jalan-jalan kt pasar malam la....bila dh jalan dan beli apa yg patut...time balik ke hotel...
bila dh mandi badan pun dah segar...Zzzz..Zzzz...dibuai mimpi....
esk ke mana kita....nnt aku cerita kan.....
Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...