28 October 2016

Menu Diet


Assalammualaikum....
Teruja bila aku tgk org boleh buang lemak selamani dok bertapa dalam badan diorng...
Diorng boleh kenapa aku tak boleh...
Bila aku buat kajian, cari info mcm mn nk berdiet dgn sihat selain senamanaku betul-betul teruja...
Aku pun cuba dgn menu-menu yg aku buat selain dapat ilham dari hasil google dan juga dalam fb yg kawan-kawan upload...

 Sarapan pagi : aku suka ambil menu ni je...mudah dan ringkas
Air : green tea
Makan : Telur separuh masak, lada sulah
Kadang2 mlm pun aku mkn mcm ni juga...

 Ayam masak Asam + Timun
Telur Mata letak lada sulah, sedikit garam, thousand island

Telur Dadar + kucai n bawang
Buncis tumis telur

Murtabak Telur letak kucai, bawang, lada sulah
Bendi rebus

 Pizza Atkins
Base : Telur dadar, garam, lada sulah, daging cincangyg dimasak dgn bawang seketika, sosej, cheese parut

 Ayam panggang : letak sedikit kicap, sos tiram, lada hitam
Perap n panggang dlm kuali nonstick tutup dgn tudung periuk
Telur dadar letak bawang..

 Telur Rebus letak lada sulah

 Telur Rebus letak lada sulah
Ikan sardin goreng

 Ayam goreng cili api
Terung Rebus

 Ayam tomyam
Telur dadar tauhu

 Ayam goreng
Sosej Panggang
Telur Mata

 Bendi tumis telur
Ikan Sardin goreng
Telur Mata

 Ayam Panggang,
Cucur Tauhu
Timun

 Ayam Goreng
Bayam tumis

Peria tumis telur
Ayam Panggang...

Setakat ni itu sahaja menu aku
In sha allah aku akan kongikan lagi...
Apa-apa pun Korang
Layan Je
Wasaalam...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...