Wednesday, February 29, 2012

Sambutan Maulidul Rasul


Assalamulaikum
dah lama aku simpan gambo2 ni...kot tak diuploadkan belapuk la jwpnye...
buat pertama kalinye aku mengikuti perarakan sambutan maulidul rasul...berarak mengelilingi taman (actually umh aku ni call taman ke...layan je la..) perumahan aku...siap aku angkut anak2 aku berarak..bukan ape utk menghayati sambutan dgn penuh keinsafan n kesyukuran krn kite dibumi ALLAH ini masih lagi aman dan damai...
perarakan bermula dari tempat letak kereta skst...bermulalah acara tersebut....ade cerita luca jugak...menyanyi sambil memuji nabi muhammad SAW....kot ade yg tau tu kuat la sikit suara u...kot tak senyap je la dgr org2 menyanyi....lepas saja kumpulan kami melalui depan JPJ kedengaran ambulan lalu....ah sudah..mcm mn ni...nk ketepi pun susah...lantak la..last2 dia senyap sendiri...mungkin takde pesakit yg kritikal didalamnye...fuh....lega kot tak haru biru nnt...
nk cite psl Alif pulak......punya la jauh berjalan langsung tak mengeluh kepenatan...slembur je dia jalan...sampai la kt Masjid Al-Najihin Bandar Sri Permaisuri....
Fatahul....dia jalan laju je kedepan...
Nadia..of coz la tak bersunggut...kot tidak sah2 kena sut puya...
aku....mesti la ok je...buat tu dgn ikhlas hati...betul tak...
yg seronoknye...kumpulan aku mendapat tempat ke 3......ok la tu kan...w/p aku rasa masa dlm berarak tu...jalan terabur.....hadiah.....hamper jek..tp yg penting gembira dan dpt berjumpa bersama-sama jiran dan juga kawan-kawan...


Posing selepas penat berarak...



Senyummmm........ sebelum pergi berarak....wajib bergambo dulu...korang nmpk tak slogan kiteorng....lupa lak..kumpulak aku ni mewakili Surau Al-Amin Penara.
Slogan "Persefahaman Asas Perpaduan Ummah"

Fatahul & Alif...walaupun kaler baju melayu Alif tak sama mcm Fatahul...belasah je la...
Janji Rock...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...