Monday, December 2, 2013

Kenduri @ Seremban 01/12/2013

Salam Semua....
Hari tu aku ke Felda China Timur 1 untuk majlis kenduri kawin sebelah pompuan, kali ni sebelah lelaki pulak...disebabkan kenduri tu cuma di Seremban je...kire ok la...abg n SIL aku ajak pergi...katanya side lelaki sewa homestay 3 buah untuk belah pompuan bertandang....erm...ok gak kan..dh siap homestay...cuma kena adakan duit minyak n tol je kan...lg pun cuma 1 jam perjalanan dari KL je kan...
Lepas je HB aku balik kj ari sabtu tu...kami bertolak ke Seremban..perjalanan mmg la dekat je...tp punya la jem..dr Bandar Mahkota sampai la ke susur keluar tol Senawang.....kdg bergerak perlahan..kdg2 blh la speed sikit...kdg2 tak bergerak...huh...penat weh...
drpd alamat yg SIL aku htr...dpt la aku mencari alamat tersebut...
laaa...senang nye nak cari kat Taman Tuanku Najihah je...
bila sampai je kt alamat tu.....laaaaa...ni umh org kenduri....mn homestaynye.....so aku n HB merasakan mesti homestay tu x jauh dr umh kenduri tu....so kami pun lepak2 la kt Taman Tuanku Jaafar...minum2....ptg dulu....pastu abg aku call...ckp nnt SIL akan ambik aku kt Tmn Tuanku Jaafar ke homestay...laaa tak yah la ssh2..kami dh tau pergi la....takpe abg aku kata..kang SIL ambik ko ke sini....k la...aku tunggu depan Masjid je la....
pastu tak lama SIL dtg ngan Misya n Alip (pengantin)....ambik kami bw ke homestay....jauhnye...belok sana belok sini....rupa2nye homestay tu kat area Senawang....
lagi 1 yg memeranjatkan...ni bukan homestay...rumah transit je.....apa2 pun takde....mati-mati aku ingatkan homestay....dlm otak aku mesti ade fridge, tv, simple cooking kan...OMG....
nasib baik la masa nk ambik aku tu...Alip (suami Misya) ada bagi bekalan utk kami mkn mlm....
Malam ajak HB kuar p minum teh tarik...HB takmo katanye kang sesat tak tau nk balik....mlmnye Misya cakap..."Kak Shima tlg lukis inai...."1st time ni aku nk buat...x penah aku buat...tp aku ni mmg ada sedikit kretiviti dlm bab2 ni kan..aku pun mencuba...
dan ini lah hasilnye...

 NI tangan pengantin....

 Sebelum membuat ke tgn pengantin...aku test kt tangan Fiqah dulu...


 Tadaaa......cantik tak...blh la...1 permulaan yg baik...cewah...

 bukan sorang bukan 2 orang....ramai orang gak yg aku lukis....

 ni diantara hasil lakaran inai tu...
aktiviti malam tu ni je la yg aku buat...nk keluar takut sesat pulak...last2 balik umh transit tu...tido je la....

 pagi 2 standby nk kerumah transit yg dekat sikit ngan umh pengantin....


 cewah..Alif mmg pandai posing2 ala2 mat bangla...
hahaha...

 pengantin diarak dengan paluan kompang...

 selepas acara menabus gula2...byk gk gula2 yg Alif dpt....



 Misya & Alip....

 Antara gubahan makan adap pengantin...


 Amboi angah mkn...tu tgh mkn rojak buah la tu....

 Sebelum mkn...ambik gambo dulu....

 ni la rombongan pengantin perempuan..tak ramai mn pun...tp ok la kan.....

 aku awat dok pakai tudung yg tu...mn tudung lawa....huh...tudung lawa dah packing tp lupa nak bawa...tu la hasil nye...comot je tudung aku...

 hbs je kenduri terus ke Ulu Bendul...seperti yg dijanjikan...kot tak sakit telinga nk menahan renggekan....



hbs je mandi..ade la dlm setengah jam...sejuk weh....terus balik ke KL.dlm pukul 6.00 aku sampai ke KL...
rasa penat bdn....pastu apa lagi...membuta la aku...blog pun mls nk update...
tp ok la kan...dh berupdate pun...
apa-apa pun korang 
Layan je...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...