07 April 2014

JJCM @ Ikan Bakar Alai Melaka @ 05/04/2014

Salam Semua...
N3 kali ni pasal makan la pulak....tak hbs2 mkn...mn la momok kan....
kali ni kali ke 2 aku ke Alai...salu kami pergi ke Jeram...tp kt situ aku rasa dh kureeng kick nye.....
HB kata x jauh pun dalam 2 jam je blh sampai kalau ikut PLUS....
ari sabtu tu pg2 lagi dh pergi ke tabika Alif...meeting AJK la....yg seronoknye...2 orang bdk tu pergi ke sekolah...konon lepas je meeting nk pergi ke Masjid India ngn Alif...tup-tup hujan...mls la pulak...blik je la umh...Lepas je ank2 blik dr sekolah...dlm kul 3.00 HB call ckp get ready to go...
yup....apa lg dlm kul 4.00 on the way...jem sikit kt Bandar Seri Mahkota sampai ke Nilai...hujan lak kejap turun kejap berhenti....sampai je Tol Ayer Keroh dalam pukul 5.30pm...sebelum tu aku dh byk buat persediaan utk mengetahui jln yg mudah nk ke Alai...salunye kami akan masuk Banda Hilir dan terus menuju ke Ujung Pasir...tp skg ni dh pandai....ikut Ayer Keroh dan terus menuju ke Bukit Katil, Duyong dan melalui Leboh AMJ terus belok ke kanan...melalui Jalan Alai...x sampai 5 minit dh sampai ke Alai Perdana....
Sampai dalam kul 6.00pm...org x berape ramai lagi....
dan ini la dia yg kami order....

 ini kali ke 2 kami makan di gerai Haji Musa...ikan-ikan ni fresh2 belaka...tepi tu ada pengkalan ikan...mmg segar dari laut la...tp byk2 ikan...ikan bawal takde...mmg takde...sbb ikan tu favorite aku...

 tang ni utk sotong, kerang, lala, kupang

 Sabar menanti......



 Nasi lemak packing..mesti ada..x sah kalu takde...RM0.50 sebungkus....murah kan...

 Udang masak butter...ni potong selera aku...aku siap cakap 
"saya nak udang goreng butter...bukan masak butter...." ok kata org tu...
tup2...sampai mcm ni....maksud aku tu yg mcm bertali-tali tu....haish...mmg xde jenis masakan ni aku rasa....udang tu mmg fresh...manis... lagi...erm...takpe la HB kata mkn je la...Nadia...org suka mcm ni...basah2...
udang dalam 7 ekor sebesar ibu jari....RM20.00

 Lala masak cili...erm...yg ni rasa ok...mmg terbaek....
Sebungkus dengan harga RM20.00

Sotong goreng tepung...yg ni pun terbaek jugak....
Sotong dalam 8 ekor pjg dlm sejengkal....RM23.10

Air pulak aku nak air tembikai laici, HB lak air tembikai, Fatahul teh o ais limau, Alif milo ais...Nadia air masak je...pastu bdk yg buat air tu dtg....tembikai habis...so nak air apa...erm...mcm ni ke org meniaga...tembikai blh hbs....aku n HB ckp air laici je la...
tak lama dlm 5 minit...aku nmpk org tu bwk balik 2 plastik besar tembikai....HB ckp tu haa tembikai br beli...aku ckp cpt ckp...x mo air laici...tembikai dh sampai...fuh...nasib baik sempat....
dengan nasi putih 5 pinggan la kan....licin kami mkn....hbs je mkn dlm pukul 7.15pm....cepat2 beredar...cari masjid utk menunaikan solat magrib....
Makanan kt sini mmg terbaek dengan harga yg murah, rasa sedap dan service yg cepat.....

meh kite kongsi bajet perjalanan, makan ke Alai 

Petrol : RM60.00 (kete Persona la ye)
Tol : RM16.50 x 2 = RM33.00
(Tol Sungai Besi - Ayer Keroh)
Makan: RM77.30
Jumlah : RM170.30

Apa-apa pun Korang 
Layan Je..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...