Tuesday, October 20, 2015

Majlis Penutupan Program Muhadhoroh Peringkat MTQ Addin 12 @ 12/09/2015

Assalammualaikum....
Masa aku balik outing hari tu Fatahul ada cerita pasal Program Muhadhoroh....
Aku cuma mendengar...tak paham pun cerita sebenarnya...
skg kan dah canggih...semua ibu bapa ada dalam wasap....Ustaz pun memberi setiap info kat situ...
Jemputan ke majlis ni....kalau nak datang sila berikan nama untuk membuat persiapan yg lebih baik....aku pun ajak la cik HB pergi...
Jadi seawal jam 5.00 pg aku dah bertolak dari KL...perjalanan mengambil masa 4 jam...
dalam jam 9.00pg aku tiba di MTQ Addin 12 Kampung Changkat Chermin...
Acara baru je nak bermula....bila Fatahul nampak kelibat kami sampai apa lagi...berkejar lah dia....seronok sangat...sebab dia tak menjangkakan aku datang....
demi adik mama mesti datang.....coz mama miss u so much...
Kali ni adik masuk apa...tak masuk acara...cuma wakil teakawando je...

Fatahul barisan paling kanan.....


Anak ini mewakili pertandingan Khutbah....



Anak ini memperdengarkan bacaan Surah....
Merdu sekali asyik mendengarnya...

Anak ini mewakili pertandingan syarahan...



Pidato dalam Bahasa Inggeris...





Kumpulan Nasyib..







Teakawando...

Masa ni Fatahul tak berapa sihat...batuk dan selsema....
Aku bawa ke Klinik 1M

My 2 Hero...

Habis je acara, ibu bapa dibenarkan membawa anak masing-masing keluar dan menghantar balik sebelum jam 9.00 malam...amboi lamanya...ni kot hantar awal mesti Fatahul tak mo turun kereta ni...
Kami makan tengahri di sek coz makanan di sponser oleh seseorang....selepas itu kami ke Parit untuk mengambil tempahan baju aku dan menunaikan solat Asar di Masjid Parit....Fatahul bertemu dengan Muzir Ustaz Haizat...kebetulan Ustaz mengimamkan solat di masjid tu...
Lepas tu kami pusing-pusing ke Bandar Sri Iskandar...
Bawa Fatahul makan....Kami menunaikan solat magrib di Masjid Changkat Chermin je...
Habis dalam jam 8.30 malam...aku beritahu Fatahul nak balik dah...
Sorry adik...Mama nak balik dah.....Lain kali mama datang lagi...
Masa otw balik...hujan selebat-lebatnya...gelap gelita....masa tu kami memilih untuk melalui Malim Nawar...HB lak dh penat drive...berhenti rehat di R&R Tapah...tidur dalam 1 jam jugak la...
masa tu dh jam 10.00 malam...perjalanan diteruskan sehinggalah ke R& R Jejantas Sungai Buluh...HB melelapkan mata....bila sedar jam dah menunjukan 1.30 pg....apa lg...berdesup balik ke KL...sampai je umh jam 2.00 pg....aduhai.....ngantuk nya mata....
tp demi anak2 ibu bapa sanggup berkorban...
semenjak Fatahul bersekolah di kampung..untuk ulang alik balik hari adalah perkara biasa bg kami...
kadang2 ada jugak tukar2 driver....
Apa-apa pun Korang
Layan Je..
Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...