Friday, November 15, 2013

Cerita ini......membuatkan aku lebih bersyukur apa yg aku ada.....

Salam Semua....
ni cerita aku kt Hospital Sri Manjung....so aku selitkan cerita ni...ni kisah benar...yg aku lalui...
lepas je sarapan...aku duduk dikerusi batu belakang pesakit luar tu...kirenye dekat ngan Hospi Mart la...mak dh masuk operation room....so aku dok la situ borak2 ngan HB, abg aku n ank3...
tiba2 dtg sorang akk ni...bagi salam kt kami...aku suspen je la....dia tny blh pinjan hp tak...hp sy takde credit...nah saya bg seringgit...terus duit itu dia bg kt Fatahul...so abg aku pun kuarkn hp dia...tny nk cl sape...akk tu ckp nk call suami...so apa no hp suami akk tu....dia lak lupa apa no. nye....sebut mcm x lancar la...kot aku la kot kata hp HB apa no...laju je aku sebut kan...
so abg aku cl kn byk kali...tak berjawap pun....HB aku cuba cl...pun sama,,,
so kami ckp htr la msj...
akk tu cl suami dia bukan apa...cuma nk mintak tlg htr kn duit RM5.00 sbb katanye hari ni nk jumpa doktor pakar kena RM5.00 selalunye jumpa doktor biasa baru RM1.00 saja...
so dlm hati aku mesti akk ni bwk duit dlm RM2/3 je...kot lebih RM5.00 buat apa dia ssh2 nk cl suami dia kan....so x sampai hati aku bg RM5.00 kt akk tu,...dia menolak...takpe ikhlas kata ku....kesian akk nk tunggu suami akk tu dtg...sbb kn nk tghr aku bg lg RM5.00 buat mkn tghr aku kata...mula2 akk tu x mau ambik...aku ckp sy ikhlas...ambik la...duit RM1 yg dia bg kat Fatahul pun aku pulang kan balik...x sampai hati nk ambik....
akk tu ucapkan terima kasih...siap mintak no hp aku lg...
tp kan if dr cite ni kot akk tu nk tipu aku...terpulang la...niat aku nk tlg dia kan...maklum la skg ni mcm2 org blh buat....
so drpd cerita ini...kesimpulannye...masih ade lg org2 kite yg ssh nk kita bantu...bayangkan ke hospital bw duit x sampai RM5 je...aku kot takde duit pun kurang2 ade la RM50...aku bersyukur sgt diatas apa yg aku dh ade skg...jd cuba kite renungan org2 yg x bernasib baik...jgn la kite nk bersunggut serba kekurangan....sbbnye ade lg org yg lebih ssh dr kite...
so dr cerita ini...apa-apa pun korang
Layan je...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...