19 November 2013

Majlis Graduasi Tadika Sang Kancil Anjuran DBKL @ 19/11/13

Salam Semua...
Hari ni Alif ade graduasi....erm....sekolah x sampai 1 thn dh konvo....cepat betul....
aku lak tahu pasal ni hari jumaat tu pun cikgu htr msj...sbb Alif seminggu tak pegi sekolah....aku lak ingat kan majlis tu kat area Bandar Tun Razak tu....rupa-rupanye kt Pusat Komuniti Sentul Perdana...huh...sungguh aku tak tau la....last2 cikgu kata kot tak ramai boleh la naik bas....erm....baik aku naik bas je ngan Nadia...sonang cite...meh layan gambo yg aku ambik ni...

 ni Alif mewarna bendera Malaysia...comotnye...ni masa baru-baru sekolah...skg dh ok cikgu kata...
 berkumpul di pekarangan sekolah...


 dah sampai pun kt pusat komuniti...sarapan pagi ni nasi lemak n kuih 3 ketul...

 Tadika Sang Kancil terbahagia kepada 4 zon. 1 zon dalam 6 - 7 buah sekolah...so TSK Sri Penara dibawah zon Cheras...byk jugak kan...yg bagusnye...kalau ade lawatan...semuanya percuma...ditanggung oleh DBKL...orang kata TSK ni hanya untuk murid berumur 4 & 5 tahun sahaja...semasa pendaftaran cuma dikenakan RM90 termasuk baju sekolah sepasang dan sepasang lagi percuma...so ade 2 kaler la...purple n merah...bulan-bulan baru RM15 sahaja yuranya...mmg berbaloi lg bg parents kan tak la membebankan...






 Ketua Pengarah DBKL Datuk Haji Salleh

Tarian IM4U....tp bukan tadika Alif la

 siap sedia dah...comei tak Alif....
 time ni mmg berpinau mata mencari..maklum la bdk 4 thn ssh nk jaga kan...risau betul...
 "Nadia pegi tgk Alif td ade belakang kembar..."
"Alif takde pun mama...belakang kembar"
"what?????rupa-rupanye bukan belakang kembar...tah kwn yg mn tah...maklum la mcm semuanye sama kan...




 Alif dh sedia....nk ambik "ijazah aka sijil ler....




 Peace Your....comei riben beso kt dada tu...


 Sijil Alif....

 Beg pun dapat...

 Cikgu Suraya, cikgu yg sabar melayan karenah Alif selama 10 bln...
Terima Kasih cikgu..
NI pulak ustazah....

Masa balik aku n Nadia tumpang lagi bas sekolah...senang...pastu terus p kj...sbb aku ambik half day je...ari pulak dh mendung....kena cepat ni...
Tahun depan kot ade rezeki...Alif akan bersekolah di bawah...Tadika Perpaduan senang org nk ambik Alif balik dari sekolah...
Apa-apa pun korang
Layan Je...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...