Wednesday, November 6, 2013

Cucur Udang

Salam Semua...
Hari ni 06/11/2013 balik je kerja ligat dh nk msk apa...sebenarnye dr ofis lg dh plan nk msk apa...sbbnye aku nk layan cite "Love You Mr Arrogant"...ni cite wajib ni...mn blh miss kot nk p mn2 mesti lepas cite tu....
bila pukul 6.00 je berdesup aku balik umh...trafic light kali ni semua hijau...so pukul 6.15 aku dh terpacak kt umh....apa lg mula kn la operasi nk memasak ni...HB pulak dh tlg bancuhkan air...TQ HB...
Kali ni aku dh terlebih rajin....siap tunjuk kan step by step lg cara nk membuatnye...

 1biji bwg besar yg dh diblender

 aku letak carrot ni je yg ade..aku mls nk ke kedai beli taugeh n kucai..

 1 sudu mauripan

 sedikit garam..

 semestinye...tepung gandum la...tepung lain tak jadi la pulak...

 bila dah di bancuh dengan air...aku letak pewarna kuning takde pewarna...serbuk kunyit pun blh...

 so nmpk la sikit2 ade kaler kuning kan...tak la putih dah...

 ni gorengan yg pertama...
aku tak buat pun dlm senduk mcm salu org buat tu...dulu aku penah buat sekali masa bln posa...dh berbuka pun aku lum hbs mengoreng....so aku kn nk cpt...kang terlepas pulak Love You Mr Arrogant...
huhuhu...

 ni dh siap goreng...aku potong kecik2...sonang nk masuk mulut..
kuih nama je cucur udang...tp aku tak letak pun udang...sbb udang takdo....so ni je yg ado....

korang nmpk tak kuih tu dh terlebih garing...tu la gorengan yg ke 3..atau pun yg terakhir...masa ni LYMA dh start tu la jd nye..
tp x kisah la kaler ape pun...rasanye mmg sedap...HB kata...
sambil mkn...sambil layan cite Love You Mr Arrogant...esok episod terakhir dah....mesti kena tgk ni....
so apa-apa pun Korang
Layan je...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...