14 November 2013

Mak Operate Mata pada 12/11/2013 (Selasa)

Salam Semua....
Kali ni cerita aku berkisarkan mak aku yg menjalani pembedahan mata di sebelah kiri di Hospital Sri Manjung. Hari isnin, abg aku dh htr mak utk admit di sepital sebelum operation....aku lak senin tu still kj lg...so ari selasa seawal jam 4.00am aku bertolak dr KL ke Manjung. Masa tu hujan renyai2...kdg kala lebat pulak...perjalanan mmg sunyi je...HB lak aku buatkan nescafe panas utk menghilangkan ngantuk...

 bila jam menunjukkan pukul 5.45am...azan subuh pun berkumandang...HB decide ajak solat subuh dulu kt R & R Tapah...mmg cantik n tenang je surau ni....

 pandangan dari luar surau R & R Tapah...
Perjalanan diteruskan ke Manjung...6.30 aku dh sampai ke Gopeng...aku terus terusan mengunakan PLUS je...malas ikut jln dalam...lg pun gelap, hujan pulak tu...so dlm pukul 7.30am aku dh sampai ke Hospital Sri Manjung..abg aku dh sedia menuggu di perkarangan hospital...abah n Iqhwan pergi breakfast di kantin hospital...aku n family apa lagi berduyun-duyun la ke Wad 8.
Pastu sister nurse tahan...ni nk kemana ni...sorang je blh masuk...yg lain dok kt bilik menuggu..lg pun bukan time melawat...oh ye kn...so aku masuk dulu...masa ni nmpk mak tgh breakfast roti n susu...kata operate pukul 7.30am....takde pun lagi....

 mak tgh pakai uniform....mkn n borak2 ngan kawan depan katil...tunggu turn nk masuk bilik bedah...
aku ckp kt mak...aku nk p sarapan...bwk ank2 n abg aku sekali...perut dh lapar ni...

 ni la menu sarapan kami...kantin ni mkn dia sedap-sedap selain murah..so tinggal yg ni aje la...masa ni abg aku yg byr..untuk 6 orng mkn....mee telo mata atas 1....kecuali Fatahul n Alif je takde telur...plus air kek, kuih...baru RM23.80...murah kan...

 Kek coklat moist n kek cheese...sedap....sosej roll lg....

 ni aku punya...

 selain mkn mee goreng..HB mkn kuih jugak....

 sementara menuggu mak kt operation room...kami lepak kt library hospital....w/p kecil jadi la kan....sekurang-kurangnye tak la boring sgt....HB aku lak membuta kt pentas tepi tu...mengantuk la kan sbb dr pukul 4.00am drive sorang-sorang...kejap-kejap Fatahul mintak duit nk beli mknan kt Hospi Mart...sebelah tu je....

 ni mak selepas operate....mcm mata lanun...mak baring n relax...so kami pun balik rumah la...aku buat kan mak nasi lembik n sup sayur...time melawat  pukul 5.00 aku dtg lg bwk makanan tu...

ni mak dh discharge...kena pakai cermin mata hitam...mcm kumpulan panca sitara.....
so doktor kata kurang-kurang 4 -6 minggu mak tak boleh buat kerja berat...buat kerja rumah...so mak relax je la...so abah aku yg akan ambik alih tugas mak kat rumah...
apa-apa pun korang
Layan je....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...