Thursday, November 13, 2014

DIY @ Tutup Lubang Dapur Gas

Assalamualaikum...
N3 kali bercerita pasal nk menutup lubang dapur gas la....sebabkan aku rajin memasak (cewah..) maka mmg cepat la jahanam la dapur gas tu kan...
so aku bagitau HB aku nk guna dapur gas yg biasa tu je...so dapur yg lama tu cabut n tutup balik lubang...
Bila aku tanya orang bape kos nk tutup lubang tu....
dia kata RM200.00..huh baik buat sendiri...mahalnya...
Kos x sampai pun RM50.00
apa lg aku paksa la HB aku buat utk aku..
Mula2 dia x mo katanya aku ni cerewat....kang mcm2 yg aku komdem...
aku pujuk2 lama,.HB pun bersetuju nk buat utk aku....

 ni la dia...table top aku dh berlubang...

 psg pelapik n jaring...

 acara membancuh simen...time ni aku x suka...berdebu & berpasir umh....jenuh aku menyapu n mengemop umh...

Sesi melepa simen kt situ...
dan akhirnye siap gk la dlm masa seminggu...tunggu simen mengeras baru la di letak kan tile...
time dh letak tile tu aku x ambik gambonye...tp lebih kurang sama la mcm yg korang nmpk kt sebelah tu...
So apa-apa pun Korang
Layan Je...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...